Citaat:
Originally posted by 0Vera
dat vind ik nou dus niet. als anw niet verplicht zou zijn geweest had ik et nooit genomen. Wiskunde ook, is nu verplicht voor alle tweedefaseleerlingen, nou als er iets is wat ik niet kan is het wel wiskunde
De school mag best een aantal dingen beslissen voor zijn leerlingen. Het is tenslotte ook voor elke les verplicht om aanwezig te zijn, anders komen leerlingen niet. En zeg nou zelf: je zou best zelf kunnen beslissen of je wel of niet een les nodig zou hebben, maar omdat de school weet dat er leerlingen zijn die dat niet voor zichzelf kunnen bepalen, is het algemeen verplicht gesteld, even afgezien van het feit of je dan nog wettelijk leerplichtig bent. Dat ben ik namelijk allang niet meer en toch verlangt de school ook van mij dat ik altijd in de les ben.
Ik denk dat die vergelijking voor algemeen georienteerde vakken ook opgaat.
|
de school mag dat inderdaad best, maar ik vind het goed genoeg als dat alleen in de onderbouw gebeurt. Vanaf het moment dat je je profiel kiest, vind ik het niet nodig om vakken die eigenlijk bij een bepaald profiel horen, toch nog verplicht te stellen. Je kiest dan toch voor je profiel! En als ze je profielkeuze aan jezelf overlaten, vinden ze dus dat je oud genoeg bent om zelf je vakken te kiezen. Dus het argument dat je ngo neit oud genoeg bent om ANW uit je pakket te laten, slaat nergens op.