Onderwerp: zwangerschapsverlof
Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2003, 09:45   #18
Zolena
Guest

Standaard

Late reactie door stage .
Citaat:
Originally posted by 0Vera
ben ik et absoluut niet mee eens maar dat is een andere discussie. En et korten van overheidsgeld op inkomen wordt al gedaan dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt dat het niet mag wegens discriminatie

ik ben niet enthousiast over kinderen maar zwangere vrouwen hebben het recht op verlof, net als mensen die ziek zijn bijvoorbeeld. Je kiest tegenwoordig wel voor een kind maar dat doet niet iedereen en ik vind niet dat zwangerschapsverlof gekort moet worden, ook al is het lastig. Je zet soms toch wel je carriere op het spel door kinderen te nemen omdat je dus zo'n tijd uit de roulatie bent, dus dan hoeft daar ook niet nog eens een ingeleverde vakantie bovenop [/i]

Nee, daarom... Niet iedereen kiest voor kinderen, waarom krijgen die anderen dan niet 4 vrije maanden om lekker met hun fietsje door het bos heen te fietsen. Misschien hebben zij dat wel heel hard nodig om weer helemaal optimaal (voor deze maatschappij) te kunnen werken.
Citaat:
en mannen hebben dat recht gewoon niet omdat zij geen kind uit hoeven te persen, sorry hoor. Voelen ze zich nu zo achtergesteld dan ineens? elke man die ik ken roept altijd heel hard dat ie blij is dat hij et kind niet hoeft te krijgen dus ik denk dat dat argument een beetje nergens over gaat [/i]
Maar ik wil later wel een man die ook voor de kinderen zorgt. En ik vind dat je zo de allereerste band met de vader al misloopt, die gaat zo al meteen naar de moeder toe... Daarbij is het bij belangrijke functies vervelend dat zij ineens 16 weken vrij hebben, denk aan Femke Halsema. Ik ken trouwens genoeg mannen die zich juist opgelaten voelen doordat hen vrouw een kind krijgen, zij weten niks van de hormonen en de pijn en weten niet zo goed hoe ze nou constant met de vrouwen om moeten gaan, zien hun vrouw pijn lijden, ik weet dat zij er niet mee komen, maar waarom zou een vrouw dat dan niet op kunnen werpen , ookal zou ik als vrouw een kind krijgen, dan hoef ik nog steeds heus niet alle zwangerschapsverlof voor mezelf, de tijd voor de bevalling, en misschien een paar weken daarna, en voor de rest mag de man dan ook wel een paar weken, hij is tenslotte de vader...
Ik moet nu weg, ik reageer nog wel verder.
  Met citaat antwoorden