Citaat:
Originally posted by appelshampoo
Kinderen zijn niet nodig ???
dan zou de mensheid binnekort uitgestorven zijn...
denk wel ff na jah !
|
Uhuh vast. Er zijn genoeg mensen in de wereld en in Nederland, kinderen blijven wel komen, of je zwangerschapsverlof nou korter zou maken, ook voor mannen toereikbaar maakt of het zo houdt. (en het zou voor de wereld anders helemaal niet erg zijn als de mensheid uit zou sterven

en voor onszelf misschien ook wel niet, lijkt me trouwens best heftig hoor, het uitsterven van de mensheid meemaken). Kinderen zijn idd niet nodig, mensen vinden ze leuk en handig ( evt. voor later) en worden er gelukkiger van, anders neem je ze niet...
Zwangerschapsverlof kan fijn zijn (lijkt me zelfs zo

), maar ik blijf het een achterstand van de emancipatie vinden plus eigenlijk te toegeeflijk. Vind je het op zo'n manier gek dat een vrouw die misschien nog moeder wordt minder snel wordt aangenomen? 3 Kinderen is al bijna een jaar vrij met geld dat binnen blijft komen.
Tuurlijk vind ik dat kinderen verzorgd moeten worden, maar dat hoeft niet in het nadeel van het werk (/de werkgever) te liggen, dat moeten de ouders van tevoren maar afspreken vind ik. (of dus gelijk verlof voor man en vrouw, dat lijkt me ideaal als dat mogelijk is. Je kunt het kinderen krijgen (als vrouw) ook juist als iets moois zien).