Onderwerp: arrogantie VS
Enkele bericht bekijken
Oud 27 May 2003, 13:14   #14
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Originally posted by Check_This

Weet ik zo net nog niet, in G-B is het volk en steeds meer de politieke leiders zich gaan afzetten tegen de oorlogzuchtigehouding van de VS. Bijna elk land probeert 'vriendjes' te blijven met de VS, maar als het tot een oorlog zou komen, zouden ze nog op een behoorlijke tegenstand stuiten. Landen als Turkije, Duitsland, Frankrijk hebben, vooral samen, toch een behoorlijk leger. Tevens zal Europa steun krijgen van die landen die Amerika nu al niet mogen. Mja blijft toch gissen. Amerika zal het nooit op politiek gebied kunnen onderbouwen, zonder met de rest van de wereld ruzie te krijgen.

See ya
Ja ok, Duitsland en Frankrijk hebben goede legers (vooral de Duitsers, ze zijn nog steeds de bouwers van de beste tank ter wereld: de Leopard II) maar om nou eens Frankrijk te nemen. Zij gebruiken allemaal van die door hun technologische hoogstandjes genoemd materieel. Maar neem nou eens de Charles de Gaulle, de nieue carrier van Frankrijk. hetkan in totaal 65 vliegtuigen meenemen. De Nimitz-klasse van de VS heeft ruimte voor 85 (is dan wel het maximale, maar heeft sowieso ook niet-fighters aan boord). De Charles de Gaulle is op dit moment zon 2 jaar "operationeel". Tenminste, wat je operationeel kunt noemen, want van die tijd heeft hij meer in het dok gelegen voor reperaties dan dat hij op zee is geweest. En nu ligt hij weer in het dok.

Het Duitse leger is vooral een defensief leger, vooral voor de verdediging van Duitsland, maar met wel zware wapens, maar die hebben de Amerikanen ook. En de Luftwaffe heeft over het algemeen toch al ouder materieel en de Reichsmarine heeft geen grote slagkracht. Hetgene waarmee Duitsland het moet doen is dat ze veel landkracht hebben, maar als je geen overwicht hebt in de lucht, ben je zwaar de lul, want je kunt niet elke eenheid van je beschermen.

Waarom zou Turkije zich in een Europese oorlog gaan mengen? ze willen graag bij de Unie komen, maar om daarvoor nou een oorlog te gaan voeren? Ik denk niet dat ze dat zouden doen

Ik geef wel toe, het zal gissen blijven
Alpha is offline   Met citaat antwoorden