Maar anderzijds zet Pierre ook gewoon de club (die ook hinder ondervindt van de totale financiele malaise) tegen de muur. Uiteraard heb je gelijk dat zijn waarde voor Feyenoord onschatbaar. Maar ik had het ook over andere voetballers, Paauwe, Emerton, Kalou bijvoorbeeld, als ze net zogoed konden klagen als voetballen hadden ze nu wel een miljoenen contract in Spanje gehad.
Het heeft ook niet alleen met de spelers te maken, het publiek veranderd ook maar ja wat wil je. De top drie staat met een straatlengte voor op de rest van de clubs, er totaal geen spake van enige spanning. En spanning brengt bij mij juist de meeste sfeer, samen met een goede portie adrealine (wedstrijd thuis tegen Ajax bijvoorbeeld). Maar die elementen ontbreken simpelweg gewoon, en dat dan nog eens gevoed met een strakke regelgeving, 30 graden zon en alcoholvrij, tjah dan hoeft het van mij allemaal eens keertje niet zo en kijk ik gewoon rustig voetbal.
Emotie komt bij mij vooral naar boven bij rivaliteit, en tegenstand. Dus daarom ben ik ook voor grotere uitvakken, meer vrij vervoer, echt bier en minder fair play, dan is de kasplantjes mentaliteit snel verdwenen.