Citaat:
Originally posted by theo tank
Maar anderzijds zet Pierre ook gewoon de club (die ook hinder ondervindt van de totale financiele malaise) tegen de muur. Uiteraard heb je gelijk dat zijn waarde voor Feyenoord onschatbaar. Maar ik had het ook over andere voetballers, Paauwe, Emerton, Kalou bijvoorbeeld, als ze net zogoed konden klagen als voetballen hadden ze nu wel een miljoenen contract in Spanje gehad.
Het heeft ook niet alleen met de spelers te maken, het publiek veranderd ook maar ja wat wil je. De top drie staat met een straatlengte voor op de rest van de clubs, er totaal geen spake van enige spanning. En spanning brengt bij mij juist de meeste sfeer, samen met een goede portie adrealine (wedstrijd thuis tegen Ajax bijvoorbeeld). Maar die elementen ontbreken simpelweg gewoon, en dat dan nog eens gevoed met een strakke regelgeving, 30 graden zon en alcoholvrij, tjah dan hoeft het van mij allemaal eens keertje niet zo en kijk ik gewoon rustig voetbal.
Emotie komt bij mij vooral naar boven bij rivaliteit, en tegenstand. Dus daarom ben ik ook voor grotere uitvakken, meer vrij vervoer, echt bier en minder fair play, dan is de kasplantjes mentaliteit snel verdwenen.
|
Hmmm.. En jij verwijt je spelers bezieling? In punten mag je dan wel ver voorstaan, overtuigent was geen geen moment!! Tegen NAC speel je 1-1 en 2-1 (hands in laatste minuut), tegen RKC verlies je 1-0, en win je met zeer veel geluk met 2-1, tegen NEC win je 2x heel magertjes, 2-0, en 2-1 (waar NEC een punt had verdient!) Roda, zelfde verhaals als NAC.. Tegen Utreg ben je zelfs 2x de mindere!! Hoezo rustig voetbal kijken!! Feyenoord mag al lang blij zijn dat ze zover voorstaan, het had met iets minder geluk veel beroerder uit kunnen zien. Dan had je nu vanmiddag niet alleen naar jou zeggen 'relaxed voetbal kunnen kijken'. Dan kon je zowat vanaf eind maar al relaxed je gaan concentreren op dat verneukte bekertoernooi!! Wees er vooral blij mee straks, je hebt er wel 4 thuiswedstrijden voor moeten winnen
Maargoed, iedereen beleefd het voetbal anders

Ik kijk week in week uit uit naar de komende wedstrijd. Het liefst lekker ver weg, ouwehoeren met droogkloten in de bus, veel bier om een wedstrijd drinken, en 90 minuten sfeer bouwen, en elke wedstrijd is daarin voor mij hetzelfde. Wat voor belang er ook is. Ik ben daarnaast ook voetballiefhebber, maar sfeer staat daar nog bóven (anders was ik wel voor PSV geweest). Maarja, je hebt ook mensen waar alleen het beste naar boven komt als je tegen Ajax of PSV speelt.. Leuk joh, 4 wedstrijden per jaar!!