Citaat:
Originally posted by bruggi
Het hoeft ook niet hoor, maar je kunt je wel een beetje sportief opstellen bedoel ik. Maar proficiat zeggen hoeft helemaal niet te betekenen dat ik jou/ jij mij verslagen zou hebben, je zegt toch ook proficiat als iemand bijv. geslaagd is? Bij t schoonspringen bij ons is t zelfs gebruikelijk dat je ook de mensen die 2e en 3e zijn geworden feliciteert als je zelf 1e bent geworden, dat is niet arrogant o.i.d., zij hebben gewoon ook een goede prestatie geleverd. Je feliciteert iemand gewoon met een prestatie/succes van iets waar hij/zij deel van uitmaakt, dat hoeft niks met jezelf te maken te hebben.
|
Dat snap ik best hoor

Maar als jij geslaagd bent, dan heb jíj die prestatie neergezet. Dan vind ik dat knap van je, en feliciteer ik je. Maar als mijn club een prijs pakt, dan is het enige dat ik eraan heb kunnen doen ze aanmoedigen. Naja, dat zal op jaarbasis niet zoveel uitmaken of ik er wel of niet ben. Ik vind het altijd een beetje vreemd als iemand dan daarna tegen me zegt 'proficiat met de overwinning'. Zeg ik altijd: mjah, dat hebben de spelers gedaan, en die feliciteer ik ook altijd hoor