Weetje, ik snap dat je dit soort dingen gewoon ten eerste heel erg moeilijk aan andere mensen verteld. En ten tweede dan ook nog de juiste persoon te vinden om het mee te delen.
Internet/msn kan wel helpen. Maar je moet het voor jezelf gewoon op een rijtje hebben staan. en je wilt het echt kwijt.
Blijf ajb schrijven lieverd. DAt helpt heel erg. Dan is het er iig uit. Of het nou hier is, of enkel voor jezelf.
Voor jezelf, ik schreef vroeger mijn angsten altijd op. Die moest ik kwijt, en ik durfte het nooit tegen iemand te zeggen.
Met je vader praten lijkt me ontzettend moeilijk. Als je vader zoveel drinkt, heeft hij natuurlijk ook geen controle over zichzelf. Hoe is hij eerst minder gaan drinken? Ik wou dat ik je kon helpen, maar jij kent je vader, en je weet zelf wat je wel en beter niet kan zeggen.
Over je moeder, blijf zeker met haar praten. Het lijkt me ontzettend moeilijk. zo'n hernieuwd contact. Maar ze meot voor zichzelf beslissen of ze het aankan, en wil. Jij kan gewoon bij haar staan. Met haar blijven praten, en er voor haar zijn.
Wees wel heel erg op je hoede voor jezelf. Jij bent ook belangrijk. Vergeet niet jouw knuffels en steun te blijven ontvangen. Je hoeft er soms niet eens over te praten. Liefde volle woorden en woorden en daden van waardering zal jou ook helpen. Kusje liefje!
Heel heel erg veel sterkte