die rook verboden gelden toch alleen voor de werknemers? tenminste dat begreep ik uit de kranten artiekelen die ik gelezen heb.
Want als het alleen voor de werknemers is en ze het recht mogen hebben op een rookvrijruimte, warom maken ze dan niet een hokkie waar niet in gerookt mag worden. Probleem opgelost.
Tuurlijk zal het niet zo werken maar ik vind het allemaal veel te hard aangepakt.
Ik vind bijvoorbeeld dat cofeeshops van het verbod vrij zouden moeten worden gesteld.
Restaurant zouden wel weer een verbod moeten krijgen of verplicht een rook vrij gedeelte moeten hebben wat dus totaal is afgesloten zodat er geen vreemd luchtjes ergens anders heem gaan. Er zou dan inderdaat een soort van wijziging in het contract moeten komen zodat de werknemer zelf de keuze kan maken of hij wel of niet in een rookvrij gedeelde wil werken (dit zal wel in dat wets voorstel staan dat daar weer geen uitzonderingen op gemaakt mogen worden).
Het lastige word met eetcafes omdat je 2 verschillend dingen in 1 hebt, een cafe en eet gelegenheid (restaurant). Hier zou je een duidelijk verschil moeten maken in gescheiden ruimtes.
Ik vind dat er een alternbatief wets voorstel moet komen waardoor rokers op een andere manier worden aangepakt. Een plan waardoor niet 50.000 banen verloren gaan en miljarden verliezen komen.
|