Enkele bericht bekijken
Oud 1 June 2003, 22:34   #6
Fade of Light
Guest

Standaard

dankje colafles om het hier even neer te zetten, docjes zijn zo irritant

vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?

mis·han·de·len (ov.ww.)
1 lichamelijk kwaad doen => maltraiteren, toetakelen
2 slecht behandelen

.... Wat is slecht behandelen en wat niet...dat zul je zaak voor zaak moeten bekijken...altahns ik wel.

vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen? Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Het onderwerp interesseert me. Tevens maakt het me uit, maar aangezien de dierenbescherming ook voor verkeerde zaken staat, zal ik ze niet snel steunen, tenzij het puur gericht is op dierenmishandeling (een actie ofzo)

vraag 3: Heeft u zelf huisdieren? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

ja

vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

ja, de vroegere baas van onze hond mishandelde hem.

vraag 5: Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vind u deze straf hoog genoeg? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Ik weet niet precies wat de straf is van vernieling, maar een jaar of 3 zou ik wel mooi vinden

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?

inname huisdier, mishandeling toepassen op de eigenaar zelf ()
Helaas vinden mensen deze manier niet echt orthodox, naja ik vind um ok.

Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?

nee, weinig mensen, en zeker de politiek, hebben echt belangstelling voor hun mededieren. (mee eens met colafles)
  Met citaat antwoorden