Citaat:
Originally posted by Dimas
Vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?
Het opzettend slecht mishandeling/pijnigen van een dier
|
ik weet wat je wil zeggen maar et komt er verrot uit
ik versta onder dierenmishandeling het mishandelen, pijnigen en slecht verzorgen van een huisdier. Ongeacht of dat de jouwe is. Wilde dieren ook eigenlijk wel, lastig, die horen er ook bij maarja, zoals FoL al zei, welk dier wel en welke nie? laten we als grens trekken 'dieren die langer dan een jaar leven gemiddeld'
Vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen?
Ik ben WNF en GREENPEACE donateur

maar ik zou zelf niet direct stappen ondernemen, behalve als ik echte mishandeling op straat zie. Oja en ik ben zwaar tegen de berenhandel in Rusland. Ik weet niet of dat nu nog gebeurt maar Rusland stond bekend om zijn dansende beren. Je reinste cruwelty really, kheb er geen ander woord voor, just horrible
Vraag 3: Heeft u zelf huisdieren?
Ja ik heb een kat
Vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad?
Mja dus wel. Toen wij onze kat kregen (ik als 7jarig meisje) merkten we dat ze wat schichtig was en DOODSbang voor voeten. We vermoeden dat ze door de vorige eigenaar(s) veel geschopt is, maar we hebben geen bewijs, noch enig idee WIE die eigenaar was

(ze was door onze buurman gevonden in Frankrijk, zwaar verhongerd)[edit] dit klinkt stom

alsof ze dood was gegaan door verhongering

ze was zwaar hongerig en verwaarloosd en in de steek gelaten iig, niet lief

[/edit]
Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vraag 5: Vind u deze straf hoog genoeg?
Sjah ik denk dat het belangrijker is je de vraag te stellen of mensen er uberhaupt op gepakt worden

de regels zijn er wel maar zijn er echt politieagenten die daarop letten en arresten uitvoeren?
Twee jaar is niet echt hoog maar is wel twee jaar. Maar als je er niet voor gepakt wordt lijkt het me meer reden om er niet van te schrikken
Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?
Betere controle, strengere straffen
Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?
Weinig kans. Ik denk dat mensen die echt dieren als bezit zien en opzettelijk langdurig dieren laten lijden nooit wezenlijk zullen veranderen. Men kan de jeugd natuurlijk wel betere waarden aanleren maar volgens mij gebeurt dat genoeg. Cru gezegd maar dierenmishandeling zit em in de aard van het beestje, en dan heb ik et bij die laatste over mensen