Enkele bericht bekijken
Oud 8 June 2003, 11:04   #25
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by meiske
wat ik me nou afvraag kijk ik ben nu heel erg bang voor seks enzo en met me ex deed echt alles pijn wat hij me deed.
kennen jullie dat ook? en zoenen vind ik ookal eng bang dat ik ut niet goed doe? ligt dit nou aan mij of is ut niet raar?
Die pijn komt voort uit jouw gespannenheid over wat komen gaat, en alle nare herinneringen van de vervelende ervaringen komen bij de 'fijne' sex naar boven en dat geeft gewoon fysiek (als ie bij je naar binnen gaat met een vinger ofzo) EN mentaal pijn, en nee dat is niet vreemd maar wel heel naar.
Je kan daar zelfs voor in therapie, maar het sleutelwoord is eigenlijk geduld en veel liefde. Geef aan wat JIJ wil en zorg dat hij vooral niet schrikt als je dingen niet wil, dus vertel het hem van tevoren. Samen sex ontdekken is heel spannend en als je dat op jouw tempo doet dan doe je iets goed, dan kun je er langzaam van genieten
Nog iets: als je zover bent dat ie bij je naar binnengaat, kun je toch last krijgen van vaginisme. Dat is het onbewust (en dan bedoel ik ECHT onbewust!) aanspannen van je bekkenbodemspieren (spieren voor in je vagina die je voelt als je je plas moet ophouden) waardoor er NIETS inkomt. Dat is lastig, en kun je eigenlijk alleen met veel geduld overwinnen. Ik heb et zelf gehad, en aangezien er bij mij geen tijd was voor geduld (achteraf wat stom maar ik heb er geen nare ervaring aan overgehouden hoor) is ie er met vrij veel geweld en pijn ingekomen enfin daarna kon ik gelukkig wel genieten hoor, en hij was wel heel lief

En zoenen vind ik soms ook nog wel eng, bang om te falen ben ik ook wel maar dat ligt aan jezelf, dat heb je of dat heb je niet
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden