Enkele bericht bekijken
Oud 11 June 2003, 16:13   #4
nevaeh1987
Lid

nevaeh1987's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by girltje155
Ik ben er wel voor, omdat het een hoop leed bespaard. Maar ik vind wel dat als uit het onderzoek blijkt dat je kind een echte ernstige ziekte heeft als het wordt geboren dat er dan een abortus moet plaatsvinden. Anders gaan mensen er misbruik van maken. Als het de ouders niks zou uitmaken of hun kind ziek is of niet, hadden ze dit dure onderzoek ook niet hoeven uitvoeren.
Als ze dit onderzoek wel uitvoeren, om welke reden dan ook (men kan er niet voor zorgen), en het kind is ernstig ziek, dan zal het dus weggehaald moeten worden.

Ik vind dat als je het dan niet weg laat halen, dat het onderzoek dus volkomen nutteloos is geweest, je kind is ziek dat weet men door het onderzoek, of het kind is ziek als het geboren wordt, daar zit geen verschil tussen als je het kind toch wil houden.
Er hadden andere mensen een onderzoek kunnen laten doen in jouw plaats, mensen die hun kind niet willen houden als het ernstig ziek is.

Girltje155
bennik t niet mee eens.

Het dure onderzoek wordt trouwens alleen vergoed bij bepaalde redenen.
De meeste mensen die het kind toch houden ookal is het niet gezond die laten zo'n onderzoek niet doen.
Je kan toch als je dat onderzoek hebt gedaan, en er een negatieve uitslag uit kwam, van gedachte verandert zijn en toch het kind met liefde zult ontvangen. Dan kan je toch niet tegen die mensen zeggen: Goh, te laat.. nu moet je het weg laten halen hoor. Je kan mensen niet dwingen om hun kind weg te laten halen.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden