Citaat:
Originally posted by bartje518
Had je hoger ingeschat, Theo 
Ado Den Haag trok de laatste jaren dan ook nauwelijks toeschouwers. Maar zodra ze in de Eredivisie spelen vrees ik voor het ergste. ADO was altijd al een rellenclub in de eredivisie, waarom zou dat nu anders zijn?
|
Rellenclub?
Waren Feyenoord, Utrecht, Ajax, en Twente dat ook niet?
Ik hoor niemand over de hooligans van Ajax als zij files veroorzaken in Groningen. Ajax heeft de laatste jaren meer uitgevreten dan ADO, maar ADO blijven we maar met z'n allen als rellenclub zien...
Toen ADO de eredivisie verliet, was het voetbal compleet anders.
Er waren geen clubcards, nauwelijks combi's, geen stillen, veel minder politie en ME, minder stadionverboden, en veel stadions waren nauwelijks ingericht op het ontvangen op uitsupporters.
Toen ADO nog eredivisie speelde, was Feyenoord - Ajax en andersom nog een risicowedstrijd waar supporters met elkaar op de vuist gingen en konden(!) gaan. Nu is de mogelijkheid tot rellen veel kleiner rondom wedstrijden.
Citaat:
Overigens weet ik niet hoe breed je je hebt laten informeren omtrent de wedstrijd VVV-ADO Den Haag, ik las in het Limburgs Dagblad én het Belang van Limburg (over het algemeen uitstekend geïnformeerde kranten!) anders zat informatie die de beslissing van de burgemeester van Venlo voor één keer rechtvaardigde.
|
Zover ik weet waren de burgermeester en de winkelliers bang voor ongeregeldheden, en kon hij de veiligheid niet garanderen bij het stadion (de Koel), dat een verbouwing ondergaat.
Maar in hoeverre is die angst dan gerechtvaardigd? Gebaseerd toevallig op de 'gebeurtenissen' in Deventer.
Waren het die akelige ADO fans niet die niet betaalden bij een bezinepomp? Achteraf gewoon bleek dat de bezinepomphouder zelfs z'n tent sloot, en er dus niet afgerekend kon worden!
Citaat:
Overigens ben ik niet ontevreden hoor, over het feit dat ADO terug is. Lijkt me best een avontuurlijk reisje naar Den Haag, ben nog nooit naar het Zuiderpark kunnen gaan, en hoe meer stadions ik gezien heb, hoe beter. Helaas heb ik het Veronica-stadion al eens gezien, maar alleen al de weekend-trip die we ervan maken is al de moeite waard. Verder mag Go Ahead ook best terugkomen, kan ik ook daar nog eens heen
|
:respect:
Hoewel ADO - Feyenoord er wel niet in zal zitten, dankzij dat geweldige uitkaartensysteem bij Feyenoord.
Maar nogmaals ik ga niet zeggen dat er niks zal voorvallen rondom wedstrijden van ADO, maar we hoeven niet net te doen alsof niemand meer naar het voetbal kan omdat ADO er bij is. Ze zijn echt niet gekker dan de harde kernen die zich nu al in de eredivisie bevinden.
Maarja de media smullen hiervan, oude fotoreportages laten zien en documantaires uitzenden. De Hooligans zijn terug!
Maar de beelden dat er drie vuilniszakken met teddyberen op het veld gegooid zijn voor Brian Tevreden, omdat zijn dochter was overleden zijn nauwelijks vertoond.