Naam : Project Zero ( in USA Fatal Frame )
ontwikkelaar : Tecmo
Platform : PS2/Xbox
soort : Survival horror/Cult
verhaal : De schrijver Junsei Takamine gaat op onderzoek uit in het Himuro mansion . ALs er op een dag niks meer van hem word vernomen en de media gaat zich er mee bemoeien gaat Mafuyu Hinasaki , de leerling van Junsei op onderzoek uit . Mafuyu heeft een zesde zintuig om de zielen van geesten vast te kunnen leggen op foto. Als hij in het oude huis is word komt hij er achter dat hij niet alleen is en ook hij word vermist. Zijn zusje Miku Hanasaki gaat dan op ( ookal ) op onderzoek uit om er achter tekomen wat er in de mansion gebeurt .
mening Ik val gelijk met de deur in huis : Dit spel is FUCKING ENG . Ik was zo'n iemand die nooit een spel eng had gevonden ( How wrong could i be

) . Resident Evil had een paar schrikeffecten , maar eng zeker niet en Silent Hill was niet eng , maar vreselijk ziek . Maar nu ik dit spel heb gespeeld heb ik er een hele andere menig over. Oke , het is de bedoeling dat je doormiddel van je fotokamera spoken en andere dingen fotografeerd. klinkt misschien dom , maar dat is het zeker niet. Als er een geest kom moet je op je fototoestel klikken en dan komt er een soort First Person View waarmee je kan richten op de spoken . Als je genoeg punten hebt kan je nieuwe bonussen kopen voor je fototoestel .Je krijgt ook steeds clues over wat er zich allemaal in het huis heeft afgespeeld , Doormiddel van Flashback en ( Creepy ) cassettebandjes kom je steeds meer te weten .Het enge aan het spel is dat je nooit weet wanneer er een geest komt . Ze komen Random opduiken waardoor je nooit weet wanneer ze komen en je je soms helemaal kapot schrikt .De GFX is niet super , maar daar heb ik me eigenlijk niet zo aan geergerd, kan er meer door zeg maar. De spoken zijn trouwens super ontworpen ; Van kleine overleden kinderen tot mensen die opgehangen waren .De sound is ook super . Je hoort kleine kinderen lachen als je in de kinderkamer loopt en de cassettebandjes zijn echt briljant gedaan , alleen de voice acting is niet super . Ik vind de sfeer van het spel het meeste lijken op een soort Blairt Witch Project meets THe ring
oordeel 4,5 uit de 5. Fuck Resident Evil , Fuck Silent Hill . Ik blijf bij Project zero