Citaat:
Originally posted by theo tank
Was het probleem bij Roda - Feyenoord niet juist dat van der Herik, alleen de veiligheid wilde garanderen voor +/- 2000 goldcardhouders, en niet voor de overige 2000 seizoenskaarthouders die van Roda ook mochten komen?
|
Deels ja, maar ook de burgemeester van Kerkrade, die achteraf gezien, totaal geen zin had om onze mooie stad te laten verbouwen. Ik refereer bijvoorbeeld aan de gebeurtenissen op de Coolsingel. Moeten wij onze stad dan maar gewoon kort en klein laten slaan? Ik dacht het niet. Je kunt het zwak noemen, maar het is nu eenmaal inherent aan Feyenoord. Mol maar lekker je eigen stad, niet de onze. Natuurlijk kun je je afvragen of dat wel gebeurt zou zijn als men met minder man in Limburg was geweest, maar dat is wel erg kort door de bocht. Ook zou je je kunnen afvragen of Feyenoord hier wel kampioen geworden zou worden (achteraf won Roda de wedstrijd namelijk). Tja, dat blijft koffiedik kijken.
Overigens ben ik onder de indruk van je betoog, Theo. Maar je zou hebben moeten weten dat juist ik me erger aan onjuiste berichtgeving in media e.d. Het verhaal rond Venlo vond ik echter geheel terecht. Bovendien heb ik zelf geen angst voor ADO, maar ik had me veiliger gevoeld in Doetinchem, dus waarom zou ik dat niet aan mogen halen? Er zal zat gebeuren rondom ADO-wedstrijden, moeten we dan gaan discusieeren over of dat wel meevalt? Rondom de Graafschap gebeurt namelijk hoegenaamd niets, is dat niet veel beter?