Onderwerp: niets is...
Enkele bericht bekijken
Oud 17 June 2003, 12:24   #30
DarkSilence
Lid

DarkSilence's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz

Nee niet helemaal. Ik bedoel ECHTE deeltjes die ze door je heen kunnen schieten. Er raken daardoor wel atomen beschadigt in je lichaam, want het botst natuurlijk wel eens tegen je aan (daarom is rongen foto's laten maken ook slecht). Nu weet ik alleen niet meer waar ik dit een keer gezien heb, of het nou op Discovery was, of in een wetenschappelijk blad (Mens en Weterschap).

Tja, en licht. Ik weet het niet, ik kan me niet zo goed voorstellen wat licht nou eigenlijk is. Dat het gewoon golven zijn vind ik raar, maar het kunnen toch ook geen deeltjes zijn want dan zouden we continu beschadigen. Altijd leuk om over na te denken. Maar als licht deeltjes zou zijn, dan zou het dus ook een massa hebben. Als iets massa heeft en het zou zo snel voortbewegen als het licht dan zou het heeeel erg zwaar worden (hoe sneller je gaat hoe zwaarder je wordt, niet helemaal natuurlijk, maar dit is EEN reden waarom wij nooit zo snel als het licht zouden kunnen gaan volgens wat theorien). Tja tja tja.... lastig
voorwerpen worden niet zwaarder maar de pulse wordt groter als je sneller gaat waardoor een impact veel meer kracht heeft. Je kan dus aannemen dat als het deeltjes(fotonen) zijn, dat zo'n foton heeeeeeel erg licht is. waardoor met deze snelheid de pulse nog te verwaarlozen is.

(pulse = gewicht * snelheid)

http://seawars.cjb.net <-- Check it out!
DarkSilence is offline   Met citaat antwoorden