Onderwerp: zelfmoord
Enkele bericht bekijken
Oud 17 June 2003, 14:50   #42
DarkAngel
Looking at you

DarkAngel's Avatar

Standaard

3 mensen in mijn leven hebben zelfmoord gepleegd. (1 geval wordt gezien als zelf euthanasie, omdat zijn ziekte terminaal was)
1 pleegde zelfmoord, omdat ze was verkracht en er niet mee kon leven. Eerste poging was van de duikplank afspringen en op de tegels terecht komen. Iedereen dacht dat het een ongeluk was... helaas toen ze net uit het ziekenhuis kwam sprong ze voor de trein en wist iedereen dat het de tweede poging was geweest...
De manier waarop ze het heeft gedaan keur ik niet goed, dat ze het heeft gedaan is haar eigen keuze geweest, niemand had kunnen helpen, want ze sprak er niet over...
De tweede was mijn oom. Hij had kanker gehad, was genezen verklaard en een jaar later had hij het weer. Hij was al heel erg aan het aftakelen, hij heeft een overdosis genomen. Hij kon bijna niets meer, lag 24 uur per dag 7 dagen per week aan de zuurstof. Toch vind ik de manier waarop hij het heeft gedaan netjes. Op zijn laatste dag heeft hij mijn ouders en mijn tante ingelicht.
De 3de was een vriend van me die al op 7jarige leeftijd naar zijn ouders toe ging en zei dat hij dood wilde. Deze jongen heeft alle hulp gehad die hij kon krijgen. Hij praatte erover met iedereen, de school hielp hem ook, zijn ouders en zijn vrienden. Hij liep bij psychiaters. Het enige wat eruit kwam was dat hij manisch depressief was. Meerdere pogingen hebben we kunnen stoppen, maar hij wilde het blijkbaar echt. Op zijn laatste avond was hij op een feestje in een flat. Hij zei dat hij naar de wc moest. Later gingen ze naar hem opzoek en vonden 2 vrienden hem beneden op de grond... dood.
Weer was dit zijn eigen keuze, de manier waarop keur ik wederom niet goed.
Als iemand dood wilt mag dat van mij, is zijn of haar keuze. Maar val een ander niet lastig met je dood. Een vriendin van mij die hem heeft gevonden heeft er nog steeds last van. Een vriend van mij is door zijn dood zelf depressief geworden (nou was hij al labiel).

Een collega van mijn vader pleegde zelfmoord in zijn praktijk. Reden weet ik niet. Hij had zich opgehangen. Het allerergste vind ik is dat die man wist dat zijn zoontje van 4 jaar hem zou vinden

Mensen die echt dood willen en hulp hebben gehad kan je denk ik niet tegen houden. Je kan het zwak vinden en ziekelijk dat is iedereen zijn eigen mening. Maar in sommige gevallen kan ik het begrijpen, maar iemand die een jaar geleden zelfmoord pleegde met de reden dat zijn ex hem niet terug wilde ik kende hem niet.. maar zijn ex wel, die was er kapot van

En dimas zijn artikel jouw mening, en ergens kan ik je wel begrijpen.