Enkele bericht bekijken
Oud 22 June 2003, 17:07   #13
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
de grens trekken is op zich goed maar ik ben ook voor abortus en euthanasie, mits er strenge controle op misbruik is. Ik denk dus dat ik ook voor prenataal onderzoek ben. Tuurlijk is het duur en ik vind ook dat je het zelf moet betalen (want er is geen enkele verzekering bij gebaat en het is een klein beetje egoistisch vind ik) maar als ik een kind zou krijgen wat een ernstige afwijking heeft, terwijl me dat zoveel moeite gaat kosten en het kind nooit oud wordt zou ik er nog wel een keertje over na willen denken of ik dat kind dan nog zou laten komen.
Het klinkt hard, en dat is het ook maar ik zou dat denk ik niet aankunnen en daar wordt zo'n kindje natuurlijk zelf ook niet gelukkig van
dat vind ik ook, als ik dmv van prenataal onderzoek er achter zou komen dat mijn kindje een ongeneeslijke ziekte had of bv het down syndroom, dan zou ik het denk ik niet laten geboren worden. klinkt misschien hard ofzo, maar je kind heeft dan gewoon geen kans op een normaal leven en dat kan je je kind toch niet aan doen?
maja misschien denk ik er anders over als ik daadwerkelijk in zo'n situatie zat.. wat hopelijk niet gebeurt
  Met citaat antwoorden