Enkele bericht bekijken
Oud 24 June 2003, 14:32   #6
0Vera
Lid

Standaard

Vroeger toen de kinderen nog klein waren deed mijn moeder alles in het huishouden, mijn vader zag ik nooit, die was altijd weg om te werken/tennissen/studeren/weetikveel druk iig
Wij werden ouder en mijn moeder ging parttime werken en moest nog het hele huishouden doen ook al was mn vader nu wat vaker thuis, hij deed et namelijk gewoon niet, niet omdat ie nie wou maar omdat ie et niet door had. Op een gegeven moment leerde ik wat huishoudelijke dingetjes, en mijn broer en zusje ook en toen werden wij ook wel eens ingezet. Mijn vader hielp ook wel mee maar het meeste initiatief kwam nog van mn moeder.
Maar mijn vader raakte zijn baan kwijt ongeveer 3 jaar geleden en zat ineens fulltime thuis. Toen moest mijn moeder blijven werken en eiste ze van mijn vader dat hij meer ging doen. Aldus geschiedde mijn vader leerde koken en huishoudelijke dingetjes zien (das ook altijd belangrijk, dat je ziet wat er gebeuren moet!) waardoor hij daar iets aan kon doen
Wij doen ook steeds meer en het huishouden is nu een kwestie geworden van iedereen die hier in huis woont

Maar het maakt wel verschil dat mijn vader nooit op zichzelf heeft gewoond en mijn moeder bijna 10 jaar... daardoor kan zij prima voor haar eigen dingen zorgen, en pa wat minder...
Wat wel stom is is dat pa dus alleen maar aan zn eigen dingen denkt als ie boodschappen doet
hebben we kaas nodig, koopt ie pitjeskaas en leerdammer, wat ie zelf eet, terwijl ma+jo+ik veel gewone belegen kaas eten wat een sukkol
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden