Onderwerp: Asperger
Enkele bericht bekijken
Oud 1 July 2003, 13:22   #29
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Marcade

Dat zei ik ook niet. Mensen met asperger zijn vaak wel hoogbegaafd, trouwens. Op scholieren.com zitten wat mensen met Asperger. Zijn ook allemaal hoogbegaafd.

En ik zie zat krantenartikels voorbij komen waarin hoogbegaafdheid net zo goed als een hersenafwijking word gezien.

En misschien wijken we wel af van andere mensen, dat we 'anders' zijn. Maar dat klinkt al een heel stuk minder erg als dat we een 'hersenafwijking' hebben.

..

Het klinkt gewoon klinisch en koud.

'afwijking'

*kots*
Het zit em allemaal in de samenleving. Vroeger werd er niet zo naar gekeken. Nu heeft alles een naam... Elk syndroom, elke eigenschap. Steeds meer nieuwe dingen worden ontdekt, en iedereen word als het ware in vakjes verdeeld. Vroeger had je hoogbegaafd, en minderbegaafd... Nu heeft alles een naam én verschillende eigenschappen.

Hoe afwijking klinkt... Kan ik niet aandoen. Ik heb het woord niet uitgevonden, en ik heb er de betekenis niet aan gegeven ook niet. Ik bekijk het ook niet negatief. Als jij het negatief opvat, is dat jou probleem...

Citaat:
Kwa hoogbegaafdheid, trouwens, is het nog niet 100% zeker of het daadwerkelijk een aangeboren afwijking is of dat het komt omdat er in de vroege levensfase iets gebeurd waardoor we hoogbegaafd worden. Volgens mij geld hetzelfde met asperger mensen.

Ik heb nooit gezegd dat hoogbegaafdheid een aangeboren afwijking is. Dit topic gaat niet over hoogbegaafdheid, het gaat over Syndroom van Asperger... Wat iets heel anders is...
WishfulDreaming is offline