Citaat:
Originally posted by Marcade
Lekkere info.
Hoogbegaafden hebben over het algemeen een laag EQ; oftewel zijn niet sociaal. Hoogbegaafden denken te veel na om sociaal te zijn.
Een goed geheugen, niks te maken met hoogbegaafdheid. Hoogbegaafden kunnen net zo goed een zeefgeheugen hebben maar toch behoorlijk slim zijn.
Brede interesses slaat ook nergens op. Wat wel kenmerkend is van hoogbegaafden is, dat als iets ze niet interesseert ze het ook moeilijk zullen begrijpen en/of leren.
Brede interesses is iets persoonlijks. Je hebt hoogbegaafden die echt van alles willen leren en weten, maar je hebt net zo goed hoogbegaafden die veel gewoon geen reet interesseren en zich maar interesseren op een paar gebieden.
Dat hoogbegaafden een fijn motoriek hebben, is me compleet nieuw. Ik heb genoeg hoogbegaafden meegemaakt die een broer van goofy konden zijn.
En doorzettingsvermogen ..
hoogbegaafden geinteresseerd zijn in hetgeen, is hun doorzettingsvermogen en motivatie idd. groot.
Maar kwa onderwerpen wat hun geen reet interesseert, hebben ze geen doorzettingsvermogen of motivatie meer. Vandaar dat je hoogbegaafden hebt, die enorm slecht in school presteren.
|
Foute info dan huh...Shoot me
Offtopic... Doe zo bot niet tegen me