Onderwerp: Geel of groen ?
Enkele bericht bekijken
Oud 10 July 2003, 22:25   #14
FunFair
.

Standaard

de kleur code is CDFF00
hiebij is er
205 rood
255 geel
0 blauw
aanwezig.

Citaat:
Foute Conclusie:
hieruit kan ik concluderen dat de lijnen geel zijn en niet groen groen.

Groen is namelijk te verkrijgen door geel en blauw te mengen. Aangezien er geen blauw is, kan het geen groen zijn.
Citaat:
Goede Conclusie:
Het gaat hier echter over kleuren op het beeldscherm. Beeldbuizen maken gebruik van andere kleuren dan verf.

door de portie ROOD lager te maken komt er een groene kleur tevoorschijn. Aangezien de rode kleur niet op maximaal staat (255) is het dus geen gele kleur, maar GROENIG
Met mijn testen van Adobe Photoshop, kom ik tot de conclusie dat de kleur geel is TOT EN MET 230. Onder deze waarde geeft Adobe Photoshop aan dat de kleur GROEN is.
Test dit zelf maar in photoshop

neem de bovenstaande waarden en vul die bij het kleurenpallet in.
Druk vervolgens op de R en ga daar aan het scrollbalkje klooien. Hierbij kom je tot dezelfde conclusie als mij

Eigenlijk kun je niet zeggen of het groen of geel is. Aangezien er een oneindig aantal kleuren bestaan, zou ieder normaal mens zeggen dat het geen GEEL of geen GROEN is, maar dat het GEELGROEN is

desalniettemin gaat mijn stem naar groen

-EDIT- het kan zijn dat ik een grandiose fout heb gemaakt en dat de G staat voor GROEN ipv GEEL in dat geval klopt m'n verhaaltje niet helemaal meer, maar wordt er wel logischer op

Laatst aangepast door FunFair : 10 July 2003 om 22:29
FunFair is offline   Met citaat antwoorden