Hier valt een stukje wetenschap aan vast te knopen
Vrouwen praten meer en zijn meer mensen die op gevoel af gaan. Mannen zijn veel logischer en willen voor elk probleem een juiste oplossing zeuren.
Als een vrouw aan het einde van de dag tegen de man begint te kleppen over d'r dag en al d'r problemen, hoor het dan gewoon aan. Een man begint doorgaans meteen met het formuleren van antwoorden en oplossingen. De vrouw die wil dit helemaal niet! En dan zegt ze daar wat van en dan is het opeens "gezeur". Ze wil gewoon d'r verhaal kwijt, dat is het enige
Vrouwen zeuren niet meer, mannen zeuren te weinig, ik denk dat dat eerder het geval is, maar dit komt gewoon puur door de fysieke verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke hersenen. Vrouwen hebben nl. ook 2x een spraak centrum. Zowel in de linker als rechter hersenhelft. Mannen daarentegen hebben maar 1 spraak centrum. Als een vrouw hoofdletsel oploopt is de kans dat ze geneest en weer kan praten een stuk hoger dan van een man.
Aanrader: "Waarom mannen niet luisteren en vrouwen geen kaart kunnen lezen." Door Allen & Allen
edit:
Citaat:
Originally posted by lieve colafles
om dan maar erg te gaan generaliseren
zeikdingen van mannen:
1. zullen we nu sex hebben , zullen we nu sex hebben, zullen we nu sex hebben.. (terwijl je duidelijk maakt dat je even geen zin hebt)
2. mag ik je naaktfoto ik wil je naaktfoto
4. "je hebt ook nooit zin in seks"
5. "waarom denken vrouwen altijd, dat het leven van een man alleen maar bestaat uit seks... "
neej ik heb deze punten niet allemaal meegemaakt....
|
Ook dit valt eenvoudig wetenschappelijk te verklaren. De meeste stellen zijn van dezelfde leeftijd, ofniet? De man is wellicht gemiddeld iets ouder, maar voor mijn uitleg boeit dat niet zoveel.
vrouwen zitten later (veel later, zo'n 12-15 jaar) op hun sexuele hoogtepunt. Daarom zie je gemiddeld meer oudere vrouwen met jongere mannen dan andersom en dat is ook waarom stellen zoveel "klagen en zeuren". (zie bovenstaand boekwerk voor een volledig wetenschappelijk onderzoek)