Citaat:
Originally posted by Chatty
Uhm ja, maar dat vrouwen fysisch ervoor zijn om kinderen te hebben is een algemeen feit, daarvoor hebbe we zo'n baarmoeder enzo. Maja ik vind dus gewoon dat mannen niet in sommige beroepen beter zijn dan vrouwen...
(pff en als iemand het niet met me eens is, noem dan is een beroep waarvan mannen dat beter kennen dan vrouwen...)
|
Vrouwen zijn emotioneel beter dan mannen. Ze praten ook meer, dat is gewoon een biologisch feit zoals ergens helemaal aan het begin al is opgemerkt.
Mannen zijn in sommige beroepen wel degelijk beter dan vrouwen (dit is natuurlijk algemeen en gemiddeld enzo). Een cad tekenaar zal doorgaans het mannelijk geslacht hebben terwijl een sociaal werker doorgaans van het vrouwelijk geslacht zal zijn. Vak 1 vereist logica, iets dat bij mannen beter ontwikkeld is en Vak 2 vereist betere sociale vaardigheden, waar vrouwen gemiddeld weer beter in zijn omdat dit al vanaf het eerste begin van de mensheid zo is geweest.
Kijk, vrouwen waren vroeger (dan spreek ik over 35.000 jaar geleden) thuis in de grot voor de kinderen aan het zorgen en af en toe gingen ze dus eten verzamelen. Mannen gingen op jacht, dit is ook een verklaring voor het feit waarom mannen doorgaans sterker dan vrouwen zijn, mannen hadden dat heel vroeger veel meer nodig en dat is blijven hangen.
Dus, de ontwikkeling van mannen en vrouwen is al heel vroeger bepaalt en daar hebben we nog steeds mee te maken. Vrouwen moesten veel om zich heen kijken, daarom hebben vrouwen een breder gezichtsveld dan mannen (biologisch feit!)
Citaat:
Originally posted by Annuh
Volgens mij verschilt dat gewoon van persoon tot persoon.
En ligt het er niet echt aan of je nou man of vrouw bent.
Oke mannen/vrouwen zijn voor sommige dingen meer geschikt maar dat betekent niet dat ze er gelijk beter in zijn denk ik.
|
Zie bovenstaand verhaal. Dit ligt dus eigenlijk biologisch vast.
per individu kan het natuurlijk wel eens verschillen, maar, verklaar eens waarom er vooral mannen in de ict werken? Precies, omdat daar dat stukje logica vereist is waar vrouwen doorgaans minder "verstand" van hebben omdat ze zich daar nooit mee bezig hebben hoeven te houden (da's niet echt mooi Nederlands, maar jullie snappen het wel

)