Enkele bericht bekijken
Oud 13 July 2003, 16:20   #7
Fade of Light
Guest

Standaard Re: Stelling: te veel aandacht voor dierenrechten

Citaat:
. Als een koe niet wilt bewegen, mag de boer (of weet ik veel wie) best een slag geven, zolang die bij het dier geen ernstige verwondingen of blijvende letsels veroorzaakt. Als zulke beelden op tv vertoond worden, heeft iedereen medelijden
ik denk dat dit reuze meevalt en de meeste mensen wel inzien dat dat beest gewoon moet lopen.

Ik zie geen argumenten voor deze relaties:

Citaat:
Is het niet zo dat mensen vereenzamen en bitter worden in deze maatschappij, waarden als vriendschap verloren gaan, en mensen het zeer moeilijk hebben om hun affectie en gevoelens tegenover elkaar te uiten, en daarom die liefde 'overdragen' naar dieren?
Is al die aandacht geen (al dan niet rechtstreeks) gevolg van het slechter worden van de maatschappij? Worden die rechten bijgevolg niet overschat?
Om dan nog maar niet te vragen waar je het vandaan haalt om dit te vragen:
Citaat:
Zijn mensenrechten niet belangrijker dan dierenrechten?
Zijn mensen dus niet belangrijker dan dieren?
en als laatste.
Citaat:
Nog een "bewijs" dat er echt veel aandacht uitgaat naar dierenrechten, is het feit dat ik veel reacties op deze thread verwacht, en zeer uitgesproken meningen.
waar duidt dat op? Dat dieren belangrijker zijn dan mensen? Teveel aandacht? Ze krijgen aandacht omdat het ook levende wezens zijn, dus zijn ze ook redelijk belangrijk, maar dat ze belangrijker zijn dan mensen of een slechte maatschappij weergeven is puur uit de lucht gegrepen zodner echte argumenten, maar slechts op wat speculaties. Terwijl er tientallen speculaties naar hetzelfde eindresultaat zouden werken.
  Met citaat antwoorden