Enkele bericht bekijken
Oud 27 July 2003, 19:39   #6
Fade of Light
Guest

Standaard Re: Re: Re: Wie gelooft er in telepathie?

yeuy, ik lees het zo door en niks is er wat tegenbewijs is. Daar gaan we:

Citaat:
Originally posted by WhizzCat

Op de eerste plaats moeten we ons bedenken dat de overdracht van informatie via een materieële weg moet geschieden (vanuit de fysica gezien dan) en de kans dat informatie overdracht via een niet materieële weg kan geschieden is (statistisch gezien ) te verwaarlozen.
Hier maak je al de eerste grote fout. Je beperkt jezelf sowieso al tot een materiele weg. Tevens kan het zo zijn dat er informatieoverdracht bestaat via een andere dimensie. Hierover zal ik je later meer informatie geven, aangezien ik nog even aan een vriend de bron moet vragen over argumentatie VOOR andere dimenties die nog niet bekend zijn bij ons.

Citaat:

Feit is ook dat telepathisch onderzoek in diverse laboratoria niks heeft opgeleverd.
Correct voor zover ik weet.

Citaat:
hoe voorkom je "cross talk" (oftewel: als afstand geen donder uitmaakt en er leven weet ik niet hoeveel miljard mensen op deze aardkloot, dan zouden er een boel telepathische mensen zijn die ook van andere telepathen over de heel wereld gedachten opvangen, ik zou als snel gestoord worden denk)?
Je kan een information overload krijgen, wat betekent dat je van veel mensen gedachten krijgt (hoeven niet eens telephaten te zijn). Dit kun je blokken met een (energie)schild. (als je met het programma dragon ball Z komt, ga ik niet meer met je in discussie)

Citaat:
Omdat dus de statistische kansen van een "voorspellende" gebeurtenis in principe vrij groot zijn (bijvoorbeeld, je droomt iets en dat gebeurt ook) is het nog niet gezegd dat iemand daardoor ook waarzegger is!
"raadt het getal van 0 - 999"... een simpele berekening geeft ons dat 1 keer direct goed raden een kans is van 1 op duizend. Een iets lastigere som is als je twee keer direct achter elkaar een goed antwoord geeft: 1 op 1 miljoen. Toeval? Kies zelf maar.

Citaat:
Dan bestaat er ook nog zoiets als "selective memory". Dit wil zeggen dat als mensen een gebeurtenis verwachten en het gebeurt ook daadwerkelijk (volgens de wet grote aantallen is dit statistisch gezien dus erg goed mogelijk, hou dat even in het achterhoofd) zullen ze die gebeurtenissen onthouden en minder significante "voorspellingen" zullen vergeten worden.
je dwaalt af van telepathie naar voorspellingen.

Citaat:
precognitie informatie overdracht over tijd is, iets dat sowieso al (op dit moment) buiten het spectrum van mogelijkheden ligt.
ondanks dat het hier niet over precognitie gaat, zal ik er toch op ingaan. Het ligt misschien wel in het spectrum der mogelijkheden, alleen kan het nog niet bewezen worden (of is het nog niet gebeurd). Dat is een groot verschil!

Citaat:
Ik zou zo nog een hele poos door kunnen gaan, maar voorlopig lijkt me dit wel even genoeg.
laat maar komen
  Met citaat antwoorden