Enkele bericht bekijken
Oud 27 July 2003, 23:33   #7
WhizzCat
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Wie gelooft er in telepathie?

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
yeuy, ik lees het zo door en niks is er wat tegenbewijs is. Daar gaan we:

Hier maak je al de eerste grote fout. Je beperkt jezelf sowieso al tot een materiele weg. Tevens kan het zo zijn dat er informatieoverdracht bestaat via een andere dimensie. Hierover zal ik je later meer informatie geven, aangezien ik nog even aan een vriend de bron moet vragen over argumentatie VOOR andere dimenties die nog niet bekend zijn bij ons.
Mja, dat zou je kunnen denken, maar de kans dat we andere dimensies ontdekken ligt op dit moment zo verschrikkelijk ver buiten ons spectrum van mogelijkheden dat ik hier niet verder op in wil gaan. Op dit moment is het gewoon noodzakelijk om aan te nemen dat informatie via een materiële weg overgedragen moet worden (for the sake of argument)

Citaat:

Je kan een information overload krijgen, wat betekent dat je van veel mensen gedachten krijgt (hoeven niet eens telephaten te zijn). Dit kun je blokken met een (energie)schild. (als je met het programma dragon ball Z komt, ga ik niet meer met je in discussie)
Een energieschild? Laat me niet lachen alsjeblieft.

Citaat:

"raadt het getal van 0 - 999"... een simpele berekening geeft ons dat 1 keer direct goed raden een kans is van 1 op duizend. Een iets lastigere som is als je twee keer direct achter elkaar een goed antwoord geeft: 1 op 1 miljoen. Toeval? Kies zelf maar.
Mja, idd toeval zoals is aangetoond in diverse experimenten. De meeste "telepathen" gaan in een laboratorium de fout in zoals je al toegeeft

Citaat:

ondanks dat het hier niet over precognitie gaat, zal ik er toch op ingaan. Het ligt misschien wel in het spectrum der mogelijkheden, alleen kan het nog niet bewezen worden (of is het nog niet gebeurd). Dat is een groot verschil!
Misschien kan het wel, maar vooralsnog niet. Het lijkt me zelfs zwaar onwaarschijnlijk, niet om kortzichtig te doen, maar als realistische gedachten gang. (Maar goed, dat zeiden ze van Jules Vernes met zun duikboot en reis naar de maan ook en kijk!)

Al met al is telepathie niet waarschijnlijk omdat onze geest daar denk ik ook niet geschikt voor is. Je zou zo veel vermogen om te zenden moeten hebben (en dat zijn dus gewoon elektrische stroompjes, net als WiFi) dat je hersenpan spontaan uit elkaar zou moeten knappen.

(uit een eerdere post van jou)
Citaat:

Als ik zeg dat ik op een tendum (zo'n fiets waar je met zijn tweeen trapt), 30 km/h kan fietsen met zijn tweeen. Jij gelooft mij niet. Ik moet het wel bewijzen met (en aan) jou, maar jij kan niet fietsen... hoe moet ik het dan bewijzen?

(dit is geen appels met peren vergelijken, maar een (volgens mij) goede analogie)
Dit is zoiets als dat ik zou zeggen: "Hey er zijn gele meeuwen." Je zou natuurlijk meteen zeggen bullshit, maar dat is omdat jíj er nooit eentje gezien hebt! (Dit even terzijde als steun voor jouw bovenstaande argument )
  Met citaat antwoorden