Citaat:
Originally posted by WhizzCat
Mja, dat zou je kunnen denken, maar de kans dat we andere dimensies ontdekken ligt op dit moment zo verschrikkelijk ver buiten ons spectrum van mogelijkheden dat ik hier niet verder op in wil gaan. Op dit moment is het gewoon noodzakelijk om aan te nemen dat informatie via een materiële weg overgedragen moet worden (for the sake of argument)
|
Als je kortzichtig wilt zijn doe je het zo ja. Maar dan moet je het niet over wetenschappelijke zaken hebben. Die houden alle opties open als ik er geen tegendeel bewezen is. En zo ver buiten ons bereik is het niet, er zijn aardig uitgewerkte theorien. Waar jij misschien nog nooit over gehoord/ gelezen hebt, wat niet wil zeggen dat het "buiten ons spectrum van begrip" ligt o.i.d.
Citaat:
Een energieschild? Laat me niet lachen alsjeblieft.
|
It is all about physics. (E = MC^2). Om nog maar niet te spreken over "schilden" die voor kunnen komen in de nog niet zo bekende andere dimentie(s)
Citaat:
Mja, idd toeval zoals is aangetoond in diverse experimenten. De meeste "telepathen" gaan in een laboratorium de fout in zoals je al toegeeft
|
Ahum, dat is een totaal ONTERECHTE conclusie. Ik heb nooit beweerd dat echte telepathen falen in zulke experimenten. Daarbij is je woordkeuze enigzins frappant. Waarom zeg je meeste en niet alle? Zijn er toch mensen geslaagd in zulke testen?
Citaat:
Misschien kan het wel, maar vooralsnog niet. Het lijkt me zelfs zwaar onwaarschijnlijk, niet om kortzichtig te doen, maar als realistische gedachten gang. (Maar goed, dat zeiden ze van Jules Vernes met zun duikboot en reis naar de maan ook en kijk!)
|
just my thoughts.
Citaat:
Al met al is telepathie niet waarschijnlijk omdat onze geest daar denk ik ook niet geschikt voor is. Je zou zo veel vermogen om te zenden moeten hebben (en dat zijn dus gewoon elektrische stroompjes, net als WiFi) dat je hersenpan spontaan uit elkaar zou moeten knappen.
|
Mocht het ook daadwerkelijk om precies dezelfde energiegolven gaan, wat niemand beweert. Ik wet ook niet precies hoe het werkt. Ik zou eht graag weten en je het vertellen, maar ik weet het simpelweg niet. Er zijn genoeg theorien. Meer onzinverhalen dan waarheden, maarja....tijd zal het waarschijnlijk zeggen. Het enige wat je duidelijk voor jezelf moet houden is dat de wetenschap nog lang niet alles heeft ontdekt en dat je dus niet alles moet proberen te verklaren met de kennis die we zover hebben. Misschien kunnen we het daarmee nog niet mee bewijzen.