Onderwerp: Film/DVD Reviews
Enkele bericht bekijken
Oud 28 July 2003, 23:10   #20
Denden 100 piek
Guest

Standaard Re: Film reviews

The Sixth Sense

Haley Joel Osment, Bruce Willis

Thriller

jaar:2000

Dr Malcolm Crowe is een vooraanstaand kinderpsycholoog, die wordt gekweld door de pijnlijke herinnering aan een geesteziek patiëntje, dat hij in het verleden niet heeft kunnen helpen.
Wanneer hij Cole Sear ontmoet, een bang en verward achtjarig jongetje met dezelfde problemen, probeert Dr. Crowe deze geschiedenis dan ook recht te zetten door Cole te helpen waar hij kan.
Desondanks is Malcolm niet voorbereid op de waarheid achter Cole's kwellingen; Cole's zesde zintuig wat voor hen beiden mysterieuze en onvoorspelbare gevolgen heeft!

Bestempeld als de nummer 1 thriller aller tijden en voor mij, als filmfreak, de beste film aller tijden.
Debuterende regisseur M. Night Shyamalan bracht ons een ongekend meeslepende thriller dankzij een emotioneel en spannend verhaal, ongekend grandioos acteerwerk en ijzingwekkende spanning.
Nog nooit heeft een thriller van begin tot eind mij zo weten te boeien.
En dat dan ook elke keer dat ik de film zie.
Haley Joel Osment was door deze film gelijk één van mijn favoriete acteurs en Bruce Willis speelt ook de rol van zijn leven.
Het acteerwerk in deze film is werkelijk onovertroffen en het maakt de film voor zover dat kan ontzettend realistisch.
De manier waarop het verhaal in elkaar steekt is geniaal en de vele hints in de film die verwijzen naar de ontknoping gaan zo aan je neus voorbij.
De spanning is om te snijden en zonder enig special effect meer dan de prachtige make-up is dit de engste film die ik ooit gezien heb, alsmede ook weer door het grandioze acteerwerk.
Ik heb niks negatiefs te melden over deze film, dit is precies zoals mijn perfecte film eruitziet.

***** sterren