Enkele bericht bekijken
Oud 29 July 2003, 09:12   #9
WhizzCat
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wie gelooft er in telepathie?

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Als je kortzichtig wilt zijn doe je het zo ja. Maar dan moet je het niet over wetenschappelijke zaken hebben. Die houden alle opties open als ik er geen tegendeel bewezen is. En zo ver buiten ons bereik is het niet, er zijn aardig uitgewerkte theorien. Waar jij misschien nog nooit over gehoord/ gelezen hebt, wat niet wil zeggen dat het "buiten ons spectrum van begrip" ligt o.i.d.
Ik ben niet kortzichtig, ik ben realistisch, dat is iest heel anders. Zo gauw er bewijzen verschijnen, degelijke, wetenschappelijke bewijzen die goed onderbouwd zijn en testen uitgevoerd door erkende wetenschappers, mja, dan wil ik wel in meegaan. Jij verdraait hier de hele boel Fade. Ik zeg niet dat het buiten ons spectrum van begrip ligt, maar dat dat _NU_ nog het geval is. Een redelijk essentieel woordje in dit geval.

Citaat:

It is all about physics. (E = MC^2). Om nog maar niet te spreken over "schilden" die voor kunnen komen in de nog niet zo bekende andere dimentie(s)
whahaha, ga jij gauw je natuurkundeboek weer eens opzoeken (shift, nu moet ik toch lachen, volgende reply heb ik het hier echt niet meer over)

Citaat:

Ahum, dat is een totaal ONTERECHTE conclusie. Ik heb nooit beweerd dat echte telepathen falen in zulke experimenten. Daarbij is je woordkeuze enigzins frappant. Waarom zeg je meeste en niet alle? Zijn er toch mensen geslaagd in zulke testen?
Zoals ik al eerder aangaf, er zitten enkele leuke toevals treffers tegen waarbij het experiment wel slaagde. Mja, dat kan gebeuren, maar de statistieken geven in ieder geval nog geen bewijs. Er is zo'n klein percentage wat slaagt en zoveel mensen die gewoon oplichters zijn dat ik er geen moeite mee heb om wetenschappers te geloven die zeggen dat telepathie niet bestaat

[/quote]

Mocht het ook daadwerkelijk om precies dezelfde energiegolven gaan, wat niemand beweert. Ik wet ook niet precies hoe het werkt. Ik zou eht graag weten en je het vertellen, maar ik weet het simpelweg niet. Er zijn genoeg theorien. Meer onzinverhalen dan waarheden, maarja....tijd zal het waarschijnlijk zeggen. Het enige wat je duidelijk voor jezelf moet houden is dat de wetenschap nog lang niet alles heeft ontdekt en dat je dus niet alles moet proberen te verklaren met de kennis die we zover hebben. Misschien kunnen we het daarmee nog niet mee bewijzen.
[/QUOTE]

Precies, de tijd zal het leren en er zijn veel broodje aap verhalen op de markt die door jan en alleman rond gestrooit worden. Al die telepathische magazines bijvoorbeeld, daarmee wordt ons beeld (van redelijk nuchtere mensen, jij en ik) dusdanig verstoord. De wetenschap zal denk ik ook nooit alles verklaren, maar dat is een andere discussie
  Met citaat antwoorden