Enkele bericht bekijken
Oud 30 July 2003, 11:12   #22
Drama
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic

zit wat in maar geen punt

want ik luister ''hardcore'' als muziekstroom dus zelfstandig naamwoord
Toch denk ik dat de term hardcore dan voor het gemak op een dergelijke manier benoemd wordt. Zo'n beetje iedere muziekstroming heeft wel zijn hardcore-variant. De 'hardcore' oftwel de 'harde kern' van een bepaalde muzieksoort kun je overal vinden: in de metal, in de punk, in de hiphop, in de gabber, enz... Vroeger noemde men de Dead Kennedys hardcore. Ik vind het nog steeds hardcore, maar als ik kijk naar de muziek waar jij naar luistert ben je het er waarschijnlijk niet mee eens. Rudimentary Peni vind ik ook het schoolvoorbeeld van hardcore, maar toch maken in de gevestigde punk-scene nu heel andere bands deel uit van de 'harde kern'. Nausea enzo. Wat ik maar bedoel te zeggen is dat 'hardcore' een relatieve term is: in de jaren 70 en 80 waren de Dead Kennedys in de massa gevestigde punkbands de 'hardcore', in de jaren 90 en daarna zijn bands als Nausea en Crucifix de 'hardcore' van de gevestigde punk.
Nu heb ik het dus over punk, maar ik geloof dat zo'n beetje iedere muziekstroming dus zo zijn 'hardcore'/'harde kern' heeft.
  Met citaat antwoorden