In hokjes stoppen. De, lijkt wel, eeuwige discussie.
Maar geef mij eens ongelijk met het volgende:
Het is makkelijk om mensen in hokjes te stoppen, en ook wel goed! In de puberteit (voornamelijk) gaat iedereen zich echt identiciferen. Ze gaan zich echt beseffen hoe ze willen zijn. Daarbij kijkt iedereen af bij anderen. Dat gebeurd zowel bewust als onbewust.
Ik bedoel, als ik een bepaalt soort kleden of what ever op TV zie, denkt ik echt wel eens, heeeeeeeeeeej! dat is wel gaaf! Dat wil ik ook! Is dat erg? NEE! Het is pas erg als mensen die NIET meer in de puberteit zitten dat soort dingen gaan doen om erbij te horen. Mensen die WEL in de puberteit zitten doen dat omdat het bij 1 van de levensbehoefden hoort (erbij horen / met een lichte stap naar geaccepteerd worden). Dat is normaal in de puberteit! En daar kunnen ze ook weinig aan doen, en het is ook niet goed als ze er wat aan gaan doen.
Wat wel weer grappig is om te horen dat juist die pubertjes zeggen:"die lui zijn echt wel meelopers", "Wat een wannabees", of meer in die trent... Maar ook dat hoort erbij.
Maar goed, in hokjes plaatsen. Het is makkelijk om mensen in hokjes te plaatsen omdat je op die manier veeeeeeeeeeel makkelijker kan communiceren. Ik zal een klein voorbeeldje geven:
Ik heb een nieuwe auto gekocht. Nou ja, een busje, met mooie ronde vormen, en een erg duidelijk gevormde ronde neus. In die neus zit ook de motor. De beenruimte achterin is redelijk crap, maar dat komt omdat het eigenlijk een transporter-busje is.
HUH?!?!?! Over wat voor een auto heb jij het???
Nou ik heb het over een Hyhundai H200.
Kijk. Die eerste uitleg is erg langdraadig, en erg vervelend om uit te leggen, en nog niet erg duidelijk. Behalve voor mensen die er verstand van hebben.
De 2e uitleg moet je natuurlijk nog meer verstand van hebben, maar het is in bijna 1 woord te omschrijven.
Datzelfde geld voor gothics, punkers, kakkers etc!
Maar wat is er mis mee om te zeggen:"Ik zie er uit als een echte punkers (standaard echte punker: hanekam / kleurtjes in de haren / jassen met anarchie tekens en spikes etc etc etc etc.).
Iedereen weet dan ongeveer hoe je eruit ziet.
Is dat erg? Nee!
Is het makkelijk? Ja!
Hoewel volgens mij vooral kakkers er meer moeite meer hebben. Maar een Kakker is ook wel een ERG ruim begrip eigenlijk. Je zou misschien ook kunnen zeggen "normaal", maar wat is precies normaal? Normaal is wat de meerderheid doet, en dat neigt toch meer naar het "kakker" zijn. Hoewel ik in dit geval ook niet echt kan uitleggen wat "kakker" is, maar wel dat het redelijk netjes is.
En zolang je opgroeit plaats je jezelf altijd wel in een hokje. Nou en? Ik val denk ik toch meer onder de punkers. Ik kleur me haar vaak, heb gescheurde broeken, redelijk alternatieve (zo zou je het ook kunnen noemen).
Conclusie? Geen idee meer! want ik ben dronken, en heb teveel andere dingen aan mijn hoofd
Is dit verhaal nog logisch?