Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Hmjah, Nieuwenburg was gewoon geblesseerd, net als Heitinga. Stekelenburg vond ik gewoon goed keepen in de wedstrijden die ik van hem gezien heb (o.a. in Europese wedstrijden, waarin hij er toch gewoon stond).
|
dat bedoel ik. ze kregen wel een kans maar ja als je geblesseerd raakt word je gepasseerd. en stekelenburg stond inderdaad erg goed te keepen, maar kwam best wel vaak nerveus over en maakte daardoor soms kleine foutjes. maar vergeet niet dat hij nog steeds keept bij ajax. ok momenteel wel als derde keeper omdat boschker dr is maar das ook niet meer de jongste. ik verwacht dat stekelenburg over een klein aantal jaartjes 1ste of 2de keeper is van ajax
Citaat:
Maar je kunt toch niet ontkennen dat er gewoon veel buitenlanders bij Ajax spelen?
|
geef ik je helemaal gelijk in. ik zie ook liever een eftal vol met amsterdammers/nederlanders,maar ja helaas
Citaat:
En eigenlijk doelde ik ook niet zozeer op de bestaande groep, maar meer bij het aantrekken van versterkingen. Zijn er op bepaalde posities dan niet eigen jeugdspelers of andere Nederlandse spelers te krijgen? Afgezien van de absolute buitenlandse toppers zoals bijvoorbeeld Litmanen en Pienaar, vraag ik me wel eens af waarom er altijd uit het buitenland gehaald moet worden
|
ajax kijkt denk ik ook wel naar nederlandse versterkingen. als ik het goed heb wou ook ajax robben hebben. maar omdat psv meer familiar overkwam bij robben koos robben voor psv
en ja eigen kweek is er wel maar ajax heeft ook heel veel buitenlanders in hun opleiding. dus als ajax een talent de kans geeft is er een grote kans dat het een buitenlands kereltje is