Citaat:
Originally posted by bartje518
Precies. Het hoeft niet per se eigen jeugd te zijn! Kijk naar PSV, de laatste jongen die daar slaagde uit de eigen jeugd was zowat Zenden. Maar ze halen wél goede talentvolle nederlanders, zoals Vennegoor, Van Bommel, Hofland, Ooijer, Robben, Bouma, Bruggink enzovoorts. Dat zou ajax ook best kunnen doen.
|
komt ook bij dat ajax ook een groot aantal van de spelers die jij opnoemde wou hebben, maar psv heeft ze allemaal voor de neus van ajax heeft weggekaapt. toen zagen de talenten(ouders van de talenten) psv als betere keus. net zoals ik nu denk dat veel talenten ajax zien als betere keus, omdat er nu zo n grote jonge groep op het veld staat met zeer veel ambitie.
dus nogmaals echt zeggen ajax geeft talent geen kans of doet er niks aan mmm. er zijn meerdere factoren in het spel zoals andere clubs zoals psv die het WEL beter heeft gedaan en dus de talenten kreeg
maar moet ajax ook een compliment geven. tis dan wel geen nederlands talent,maar de nieuwste aankopen grygera en SQD, gewilligd door meerdere zeer grote clubs zijn uit eindelijk toch aangetrokken door ajax.
en ik zie ook het liefst allemaal nederlandse spelers, maar ik zie ook graag dat fey psv en ajax zwaar ver komen in de championleague of dat nou met 2 zuidkoreanen is of met een japanner dan wel met 3 extra nederlanders tsjaa...