Citaat:
Originally posted by Forza
nou dan krijge we hier vitesse-ajax
ik heb het van het vitesse forum, en ben het volkomen eens
1: Sladan stond weer eens lekker met zijn armen te maaien, wat krijgt ie van Jol: slechts geel
2. 5 minuten laten heeft ie weer zijn armen los, mept Claessens in zijn muil, alleen een vingertje: niet meer doen, jodenvriendje.
3. Amoah kan door lopen op Lobont, wordt aan zijn arm getrokken, geel.
4. Overtreding op Mbamba, Jol wacht voordeel af, komt er niet uit, laat doorgaan. 1 minuut later: overtreding op Sikora, jol wacht voordeel af, komt er niet, vrije trap.
5. 88e minuut. Schot op goal; er loopt duidelijk een @#%$ meters buitenspel (in de buurt van waar de bal zich bevindt), de bal wordt niet goed weggewerkt, Sneyder maakt 1-2.
6. Amoah springt tegen Lobont op, gewoon een overtreding, die kankerSikora moet weer even een wit voetje halen bij zijn jodenvriendjes, gaat heel cool tegen Amoah duwen en die krijgt geel.
|
Dit is weer iets te veel door een Vitesse-bril gezien denk ik, maar er zit wel een kern van waarheid in. Het is gewoon een feit dat Sladan als een helicopter de bal probeer te koppen, maar een bewuste elleboogstoot was het niet denk ik. Geel terecht. In het duel met Claessens was het helemaal een ongelukkige samenloop en wat aanstellerij van Claessens. Neemt trouwens niet weg dat die hand van Sladan wel weer in de buurt van zijn
Punt 3 heb je gelijk in. Als Amoah door had gekunnen had hij op Lobont af kunnen gaan. Een rode kaart leek me meer op z'n plaats, hoewel er nog wel een Ajacied in de buurt was en Amoah naar de buitenkant moest... Twijfelachtig, maar ik denk dat het wel rood had moeten zijn.
Over punt 4 kan ik niet oordelen, punt 5 was geen buitenspel ogv 'nieuwe' buitenspel regel en mbt punt 6 heb jij gelijk. Amoah ging er onbesuisd in, geel dus wel op z'n plek, maar voor die Ajacied (sikora dus) die het opstootje begon werd geen geel getrokken, wat dus wel had gemoeten. Het kan wel zijn dat Jol niet had gezien wie er begon.
Kortom: ik vind dat Jol niet zijn beste wedstrijd floot, maar over het algemeen genomen zijn zijn beslissingen wel te rechtvaardigen, hoewel het ook makkelijk anders had gekund.