hmz ik snap niet dat mensen breezer niet lekker kunnen vinden, want in principe heeft een breezer een erg neutrale smaak en daarom is het idd zoals sommigen al zeiden net frisdrank. Ik bedoel: ik ken niemand die geen fanta of sprite lust hoor.
Natuurlijk kan het wel zo zijn dat sommige mensen liever voorkeur geven aan iets met een sterkere smaak omdat ze niet geassocieerd willen worden met de term breezerslet. Om hun voorkeur extra aan te sterken gaan ze dan maar roepen dat ze geen breezer lusten, maar dat is in 99% van de gevallen tog echt 100% bullshit.
Verder zijn er ook nog van die stoere lui die roepen dat ze geen breezer drinken omdat je er niet dronken van wordt. Volgens mij hebben diegene niet zo goed opgelet op school. Dat een breezer erg naar frisdrank smaakt, houdt niet in dat er geen alcohol in zit. Sterker nog: het drinken van 1 breezer komt ongeveer overeen met 2 flesjes bier.
Hoe kan dat nou? Er zit tog volgens het etiket maar 5% in? Nou antwoord is heel simpel. Er zijn 3 redenen.
1) Breezers worden vaak geserveerd met rietjes. Zoals algemeen bekend word je van het drinken met rietjes veel sneller aangeschoten/dronken, omdat de alcohol veel geconcentreerder naar je hersenen wordt vervoerd.
2) In Breezers zit ontzetten veel suiker, dit suiker reageert ook tot alcohol zodra je het hebt gedronken, maar omdat het nog geen alcohol is zodra het in het flesje zit, wordt dit dus ook niet tot de alcoholpercentage gerekend.
3) Omdat Breezers zo'n neutrale, zoete smaak hebben, heb je het amper door dat er alcohol in zit en tik je het veel sneller achterover. Probeer maar eens 3 flesjes bier in 1 keer achterover te tikken en 3 flesjes breezer. Menig persoon zal bij die 3 flesjes bier tog eerder kotsneigingen krijgen dan bij die 3 flesjes breezer (hangt natuurlijk ook deels af hoeveel bier je op zich op kan).
Just my 2 eurocents