Enkele bericht bekijken
Oud 4 September 2003, 12:45   #19
Drama
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
dit onderwerp is al zo vaak geweest en heb er al zoveel zinloze discussies mee gehad. Dat ik mijn doordachte mening meteen geef. Een lekkere dooddoener en jullie kunnen er niks mee want dat is gewoon mijn mening. Zo'n pipo moet gewoon geen mes op zak hebben, en dat heb ie moeten bekopen met de dood. Hij heeft de kans op een goed leven gehad, en dat heb ie in 1 keer verkloot.
poeh hey, heb je hier toch nog mijn argumenten voor die 'ondoordachte' post van mij
Kun je je voorstellen dat een post ondoordacht overkomt als iemand plompverloren 'Leve de politie' door een discussie heengooit?

Maargoed, om op je argumenten in te gaan:
Je vind dat iemand die met een mes op zak loopt geen recht heeft op een eerlijk proces (pas op: grondwet, rechten van de mens etc.), en dat de politie aan de hand van een situatie die zich voordoet een conclusie mag trekken, recht mag spreken, een strafmaat mag selecteren en toepassen? Gelukkig werkt het zo niet, en zo zou het ook niet moeten werken. Wat je dan krijgt is dat het orgaan 'politie' zich van zijn menselijke kant te goed gaat laten zien. Gepaard hiermee gaan discriminatie, selectieve strafmaatregelen, excessief geweld, inconsequentie enzovoort enzovoort. Naar mijn mening moeten agenten boven menselijke emoties kunnen staan en niet reageren zoals ieder ander zou doen. Hun taak is het arresteren van mensen die de wet overtreden, en ervoor te zorgen dat deze mensen een eerlijk, onbevooroordeeld proces krijgen zodat zij de straf krijgen die ze toebehoort.
  Met citaat antwoorden