Citaat:
Originally posted by eneri
ik heb gymnasium gedaan maar mijn moeder heeft een uitkering. wil je nou hiermee zeggen dat ik fijn de rest van mn leven bij de ah moet gaan werken omdat ze daar verlegen zitten om vakkenvullers?
|
vakkenvuller is geen werk waar we mensen voor uit hte buitenland halen ;
maar als jij je studie tenminste kunt betalen door een bijbaantje te nemen als vakkenvuller; om zo je nodige tekort aan kunt lengen moet je dat vooral doen...
Overigens, natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat ze van de stufi een lening willen maken; aan de andere zijde; al is het een lening, en de staat gaat ervanuit dat iedere student afstudeert (en niet zoals een groot deel voortijdig stopt en maar wederom een nieuwe studie gaat kiezen) dan weet de staat ook dat mits ze wel een fatsoenlijke baan vinden de aflossing na die tijd zo goed als rond is.
en btw; mijn moeder heeft niet meer dan de basisschool kunnen doen, en hooguit 1 jaar huishoud school. daar was vroeger gewoon geen geld voor. ik meen dat in totaal 2 kinderen uit het gehele gezin middelbare school hebben gevolgd. de rest werd gewoon aan het werk gezet...