11 September 2003, 19:05
|
|
ubergruber
|
Citaat:
Originally posted by Tyskie
Het lijkt mij heel simpel.
Koelkast en Bluewolf maken voor elk forum een profiel met gedragsregels. Dan kunnen degenen die het idee hebben een goede forumbaas te zijn en zich te kunnen houden aan deze regels solliciteren.
Vervolgens wordt op ledenstaff een adviserende poll geopend en neemt de huidige staff (of een selectie beheerders/ FB+'en) de uiteindelijke beslissing.
Vervolgens is de taak aan de beheerders (evt aangevuld met FB'en) om te controleren of de nieuwbakken FB inderdaad een goede forumbaas is, door zijn forum op orde te houden.
Is dit niet het geval, dan krijgt de FB de kritiek te horen met een periode waarin dit moet verbeteren. Zo niet, dan bedankt men hem voor bewezen diensten en opent met een nieuwe procedure.
De rol van Spill hier in: zij mogen controleren of de beheerders het niet laten versloffen en of alle gedragsregels naar hun idee voldoende zijn plus eventueel veranderingen eisen...
Om weer eens de vergelijking te trekken met iets heel simpels van de praktijk...
Ik werk in een supermarkt met als taak de vulploeg aan te sturen. Zie mij als een beheerder en de vulploegers, met ieder een eigen gang, als forumbazen.
Jantje vult de peperkoeken en is er dan ook verantwoordelijk voor dat dit goed gebeurt: geen spullen over datum, alles FIFO, netjes spiegelen, geen rommel, alles in de goede vakken, etcetera. Op ll.com is Jantje dus forumbaas en verantwoordelijk voor zijn subforum: geen chat, flame, spam etc.
In de winkel controleer ik dus of Jantje zijn werk goed doet. Spiegelt hij niet goed, fifo't hij niet goed, is er te veel over datum, is het een rommel, ik moet hem er over aanspreken en als hij herhaaldelijk fouten blijft maken (geen kwaliteiten (hoewel dat moeilijk is bij het vakkenvullen ) of geen zin) dan kan hij ander werk gaan zoeken en mag iemand anders de gang gaan vullen/ onderhouden.
Op dit forum controleren BW en Koelkast of Jantje zijn werk goed doet. Als zijn forum een bende is (flame, spam, chat, reclame etc) dan spreken zij Jantje hier op aan. Verbetert Jantje niet, dan zoeken ze een nieuwe FB, die wel aan de eisen voldoet.
Simpel, edoch doeltreffend.
Maar je moet wel de tijd (koelkast?), zin en kwaliteiten hebben om dit systeem te laten werken....
Overigens, als ik mijn werk niet goed doe, krijg ik dat te horen van de bedrijfsleiding. Als BW en Koelkast hun werk niet goed doen, dan dienen zij dat te horen te krijgen van Spill...
En dan nog iets voor Bart.. Met herhaaldelijk op de man spelen kom je nergens, nooit. Lever liever gefundeerde kritiek.
|
gedragsregels maken crew leden voorstellen en controleren regels maken naar eigen inzicht. Ik weet niet ik denk dat ik voordat de regels van 1 subforum er doorheen zijn ik ze minimaal 10 maal herschreven heb omdat iemand het er niet mee eens is. verder denk ik dat ik zo minimaal het 4 voudige aan tijd kwijt zal zijn aan het "beheer" dan dat ik nu nodig heb.
ik heb niet 4 maal zoveel tijd. ik heb het er graag voor over maar er zitten 24 uur in een dag en niet meer helaas ik heb gewoon simpel weg die tijd niet voor.
het is een leuk idee maar voor mij praktisch niet uitvoerbaar.
|