Citaat:
Originally posted by koelkast
gedragsregels maken crew leden voorstellen en controleren regels maken naar eigen inzicht. Ik weet niet ik denk dat ik voordat de regels van 1 subforum er doorheen zijn ik ze minimaal 10 maal herschreven heb omdat iemand het er niet mee eens is. verder denk ik dat ik zo minimaal het 4 voudige aan tijd kwijt zal zijn aan het "beheer" dan dat ik nu nodig heb.
ik heb niet 4 maal zoveel tijd. ik heb het er graag voor over maar er zitten 24 uur in een dag en niet meer helaas ik heb gewoon simpel weg die tijd niet voor.
het is een leuk idee maar voor mij praktisch niet uitvoerbaar.
|
Het zal in het begin absoluut wat meer tijd kosten. Moet je ervoor over hebben.. En ik denk dat iedereen het zal begrijpen als jij je studie of werk voor laat gaan...
Overigens zijn er nu al een aantal gedragsregels... En de meeste zijn vrij simpel te maken. Je hebt een standaard geval, waarin wordt aangegeven dat je niet mag spammen, chatten etc. Daar pas je per forum gewoon even aan aan het forum. Een gedragsregels is zo geschreven, nou maak er op staff per subforum een thread voor aan, brainstorm met zijn allen even een weekje en kom tot een definitieve gedragsregels. Vrij simpel... Je moet het alleen even doen...
Wat jij vervolgens als beheerder (en dus het uitvoerend gezag) moet doen is gewoon posten en het forum lezen... Er zullen uiteraard fora zijn waar je niet vaak komt. Bespreek dit even met BW op welke fora hij zelden komt en verdeel dit even op. Als jij merkt dat het op een bepaald forum niet naar jouw wens verloopt, dan ga je het gesprek (evt na BW geraadpleegd te hebben) aan met die FB... Het valt best mee met het werk dus, jij en BW hebben na het opzetten van de structuur enkel een controletaak (of je moet zelf je eigen forum willen behouden, met jouw kennis van zaken ben je op zich daar wel de beste man voor).
En controleren kan dus gewoon al postend...
Waarom ik voor sollicitatie ben: het is ondoenlijk voor de FB'en om degenen waarvan zij denken dat ze de kwaliteiten hebben telkens te benaderen. Willen ze wel, dan hadden ze ook wel gesoliciteerd, willen ze niet, dan zullen ze toch weigeren. Je kunt natuurlijk wel iemand een PM sturen met de vraag om te solliciteren als je diegene hoog hebt zitten... Zelf ben ik minder voorstander van een raadgevende poll voor de leden, maar in het kader van de openheid die door velen wordt gewenst hier heb ik het er maar bij gezet...

Waar ik wel een voorstander van ben om niet de gehele staff te laten stemmen over een nieuwe FB, maar slechts een speciale commissie van beheerders en de FB+'en in onderling overleg... Daarmee voorkom je dat een bepaalde groep bezit neemt van het forum en alle vriendjes binnenhaalt. Koelkast, BW, Nightwolf en LoeLoe zijn mans genoeg om na discussie tot een nieuwe FB te komen, nav de raadgevende poll van de leden.
En wat mij betreft wordt op deze manier Forza gewoon FB. Tuurlijk zullen er twijfels zijn, maar als hij zijn taken uitvoert is er geen vuiltje aan de lucht. Doet hij dat niet en maakt hij misbruik van de situatie dan kan door bovenstaand controle-model Forza er zo uitgegooid worden...
En over Dext0r ben ik het niet eens... Hij is een van degenen die wel naar je argumenten luisteren... Als je op de normale manier de discussie aangaat tenminste, zonder op de man te spelen.. Dan valt dat best mee met dat misselijk ventje etc... Juist Dext0r is de enige die iets op zijn subforum heeft gedaan door het toevoegen van gedragsregels (ook al heeft hij ze niet zelf geschreven..

)