Citaat:
Originally posted by psychobunny
nope,hier niet...ik ben heel vroeg beginnen roken (11jaar) en bij mij was het omdat ik dacht dat ik ervan ging vermageren aangezien ik mn ma altijd zie roken,en die een heel mooi lijntje heeft,en ik net begon te puberen en heel veel complexen had...
|
dat is op zich wel waar aangezien je een sigaret ipv een reep chocola (ik noem maar wat

) neemt.
tsja, ik kan begrijpen dat je ermee begint in je jonge jaren, maar ik kan helemaal niet uit ervaring van verslaving spreken: ik heb op mn 14e ongeveer een maand non-stop 6/7 sigaretten per dag gerookt en ik had daarna echt zoiets van damn wat ben ik triest bezig. en toen heb ik mn peukies weggegooid en ik verlangde er niet meer naar, ik dacht er niet eens meer aan. raar misschien, maar waar. dus ik heb geen flauw idee hoe het is om er verslaafd aan te zijn.
ik kan dan wel zeggen: stop gewoon, maar ik weet niet hoe moelijk dat is.
wel als advies lijkt mij iets van worteltjes of iets om gewoon in je mond te hebben (kauwgom enzo) of een lolly of zelfs alleen een lolly-stokje, dat dat dus heel goed zou kunnen helpen. roken is vaak ook iets van iets tussen je vingers hebben, en iets om tussen je lippen te hebben. en daarbij zijn peentjes gezonder, lekkerder én goedkoper