Enkele bericht bekijken
Oud 17 September 2003, 20:17   #41
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by MarvinV
Als het in hun eigen land niet mag waarom moet het hier dan zonodig... mij maakt het niets uit hoor ze doen maar. Maar daar vechten ze ervoor om zonder te lopen en hier willen ze ineens zo'n ding op .... Het hoort trouwens niet eens bij het geloof heb ik mij laten vertellen door een turkse vriend van mij.. Hij is zelf vol turks en zei tegen mij dat alleen die extreme een hoofddoek om hebben net zoiets als zwarte kousen kerk ofzo...
Sjah ze hebben die hoofddoek zelf verzonnen misschien, maar als zij het zien als een uiting van hun geloof, wie zijn wij dan om te bekritiseren dat ze dat zelf willen? Die voorvechters in eigen land zullen wrsch dezelfde kritiek hebben, dat het dus nergens precies in de Koran staat.
Maar ik geloof persoonlijk dat er in Nederland toch wel meer moslimvrouwen zonder hoofddoekje lopen dan in eigen land.
En het heeft zeker wel met integratie te maken maar je hoeft je toch niet 100% aan te passen? Ik vind dat integratie zo ver reikt als het leren van onze taal en gewoonten, maar dat wil nog niet zeggen dat zij ze zelf per se moeten overnemen. Dat gebeurt vaak toch wel als ze met Nederlanders te maken krijgen, maar zo niet, dan niet toch? Zolang ze mij maar in het Nederlands kunnen aanspreken
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden