Bezuinigen, bezuinigen. Ik vind al die regelingen tien keer bullshit. Ik las bijvoorbeeld over IVF dat de eerste tien behandelingen eerst gratis waren en ze dat nu teruggedraaid was naar de eerste behandeling voor eigen rekening en de tweede en derde vergoed in het ziekenfonds. Ik vind het eerlijk gezegd uberhaupt onzin dat dit erin zat. et is persoonlijk, weet ik, maar dit vind ik meer een bewuste keuze voor ongewild kinderlozen, en geen noodzaak die in het ziekenfonds thuishoort...
Maar dat over stufi en ov vind ik echt heel erg

deze waren juist bedoeld om minder rijke, maar wel begaafde kinderen de kans te bieden toch te studeren.
een prestatiebeurs vind ik op zich wel fair, als je de stufi echt voor je studie gebruikt is dat prima, daar is ie voor, dan kun je dat ook moeiteloos aantonen, en zo niet dan heb je er dus geen recht op
[edit] ik vind het kabinet ook tien keer niks
ook dat gedoe met alle vangnetten die Nederland rijk is, de AOW, WW, bijstand enz. Daar hebben allemaal mensen hun leven lang voor betaald en wat krijgen ze ervoor terug? Ze worden gekort! mensen die langer dan 5 jaar in de WW zitten gaan in de bijstand en blabla. Luister eens, daar hebben hardwerkende mensen die nu door de recessie op straat staan nu juist recht op!
EN dan die buitenlanders die geen reet hebben betaald en wel in de WW zijn beland hebben wel alle profijt gekregen. Nou mooi is dat