Citaat:
Originally posted by anemic
ik heb in ieder geval nooit lulverhalen tegen mijn moeder op hoeven hangen.. dus ik denk dat er dan toch wat aan je opvoeding ontbreekt...
misschien is het begrip ''eerlijkheid'' je niet helemaal duidelijk uitgelegd
|
dat jij nooit tegen je ouders lulverhalen hebt moeten ophangen is alleen maar goed en zo zou het ook moeten zijn

maar dat wil niet zeggen dat het bijna iedereen zo is. er zijn ook gezinnen waarin de ouders gewoon onredelijk doen en dat het kind dan denkt 'ja daaag, ik doe lekker wat ik zelf wil,' en dus zegt ik ben bij pietje terwijl ze daar eigenlijk helemaal niet zijn, omdat ze dus iets anders willen doen.
en zelfs als je ouders nog zo leuk en aardig zijn, dan is er toch altijd een situatie waar het kind denkt dat zn ouders gewoon belachelijk doen en gaat dus ergens naartoe terwijl de ouders van nix weten of menen dat hij/zij ergens anders is.
hoeveel er in mijn opvoeding ontbreekt kan je eigenlijk niets over zeggen, omdat je niet weet hoe mijn opvoeding is. dit is niet stom bedoeld maar gewoon een feit. en ik ga hier dus ook niet verder in op mijn opvoeding, omdat die ook niet altijd even leuk is, en ook gewoon niet boeiend.
en ik ben eerlijk tegenover andere mensen, maar helaas zijn mijn ouders niet het type mensen waar tegen ik alles zou kunnen zeggen. ik wil dat dat zo zou zijn, maar daar heb ik nu eenmaal nix over te vertellen.
een vriendin van me heeft wel zon moeder tegen wie ze alles kan vertellen en die ook meer een vriendin is voor haar dochter. daar ben ik soms best jaloers op omdat ik weet dat zoiets gewoon niet mogelijk is bij mij. begrijp me niet verkeerd mijn moeder is een hartstikke aardig mens, maar er zijn gewoon dingen die ik haar niet kan vertellen. en ja als zij daar dus iets over vraagt dan moet ik wel iets anders zeggen dan dat wat ik wil zeggen, maar zo is het nu eenmaal

.