Citaat:
Originally posted by easyprintscherm
De turken en marrokanen hebben geen enkele reden om hier te komen, en trappen toch alleen maar rotzooi, dus idd, die zie ik liever verdwijnen!
|
Wat een vooroordelen. Er zijn idd enkelen turken en marrokanen die zich niet goed gedragen, maar is dat een reden om al die mensen over een kam te scheren? Alsof het een grote groep criminelen is. Echt zo'n kortzichtige gedachte, slaat nergens op.
Citaat:
En een cultuur bestaat niet uit regels die vastgelegd zijn in een boek ofzo, maar uit gewoonten van een volk, in dit geval dus de Nederlanders, en hoofddoekjes, is geen gewoonte van het Nederlandse volk...en daar moeten die hoofddoek-dragers zich aan aan passen! af dus, en anders gaan ze maar terug naar hun eigen cultuur, waar het wel een gewoonte is van het volk!
|
De gewoonten van Nederlanders zijn er, zijn idd wat anders als die van de mensen die hier komen. Ze moeten zich op bepaalde fronten aanpassen. In ieder geval aan onze normen en waarden, daar ben ik het mee eens. Maar onze cultuur is zo losjes, niet zo strikt als de mensen die Islamitisch zijn. Wat ben jij nou wel streng katholiek opgevoed dan? Volgens mij niet. En zij moeten hoofddoekjes dragen vanwege hun
geloof. En hier in Nederland geldt (dit zeg ik al voor de zoveelste keer) vrijheid van geloofsuiting. Dat is gewoon zo, en dat moet ook zo blijven. Waar jij het eigenlijk voortdurend over hebt (zoals ook in je eerste quote, hierboven) is hun gedrag. Maar daar hebben we het nu even niet over, ik vind ook dat het gedrag van sommige allochten idd wat te wensen over laat. Maar om nou hun geloof tegen te houden, dat vind ik asociaal en dat vind ik ingaan tegen de normen die hier heersen.
Citaat:
En die baseballpetjes, die mogen ze best op van mij, want dat is wel een gewoonte van het Nederlandse volk (een groot deel dan).
|
Baseballpetjes? Is dat niet van de laatste 20 jaar? Zo, die zijn dan ook snel tot gewoonte gedoopt. Zal ik de zaak eens omdraaien: als de Moslim-cultuur baseballpetjes voorschrijft en lange hoofddoeken hier door basisschoolkinderen voor de lol worden gedragen, zou je dan ook de hoofddoeken willen verbieden? Lijkt mij niet, jij wil de petten afpakken en dat vind ik weer onrechtvaardig. Lees mijn stuk hierboven maar.
En trouwens: die lange hoofddoeken worden toegestaan in klaslokalen, en baseballpetten niet. Enig idee waarom? Omdat het bij hun geloof hoort, en HEEL VEEL mensen zijn het hier mee eens, en accepteren gewoon hun geloof. Waarom kan jij dat dan niet?