Citaat:
Originally posted by yor
beetje jammer dat ie waarschijnlijk niet meer reageert op je mooie pleidooi
|
Mooie pleidooi ????
Ach dat valt wel mee, want ik ben er nog niet eens diep op ingegaan
ik heb bjvoorbeeld niets gezegd over de eerste ""Dooms-metal""
die zoals vele gokken vertolkt werd door Black Sabbath
En als je dan denkt wat er zo ""Doom"" aan is dan komt dat voornamelijk dat er allerlei banden naar het Christendom word gelegd (het gaat er alleen maar tegenin in feite)
alles na black sabbath kwam nepte dat eigenlijk tot het irritante aan toe
want de sabbath is gewoon de rustdag volgens De Bijbel
De echte religieuse jongeren kunnen er misschien gedetaillerd op ingaan, maar ik weet alleen de basis van religie omdat ik me nou ook weer niet zo diep ervoor interesseer
Een in mijn ogen klote band onder de naam Judas Priest
Nou, ik weet niet van wie jullie weet waar de naam Judas vandaan komt, maar dat is gewoon de gast die Jezus heeft verraden.
En Priest, Angel, weet ik het allemaal zijn allemaal woorden die die black metal gasten of dooms-metal gasten altijd maar weer gebruiken als tegenstroom op religie
Maar terug naar de gok op Black Sabbath....
het is algemeen bekend en vroeger schaamde Mr. Osbourne zich daar ook niet voor omdat in zijn beginperiode te vertellen dat hij eigenlijk verliefd was op die angstaanjagende element in de muziek van Led Zeppelin
Elke muzikant moet de muziek van Led Zeppelin kennen vind ik, en ook die hebben op een beurt geen geheim gemaakt van hun liefde voor blues en hun nog groter liefde voor Elvis, die zoals iedereen behoort te weten toch de fik in de blues heeft gezet wat dan Rock n Roll werd genoemd
(Ook wil ik de naam Jimi Hendrix nog even noemen als echte grondlegger van HardRock)
en de blues is ontstaan op de katoenvelden van USA waar de slaven hun gospels (liederen ter ere van God) veranderden in liederen vol verdriet.
Hits werden toen schaamteloos van een nieuwe songtekst voorzien, die eerst nog pure gospels waren, maar door de nieuwe songtekst een wat Goddeloze karakter kreeg
Dit kwam allemaal op zijn hoogtepunt toen Elvis zich liet inspireren door die Blues muziek en ook alle bullshit over zich heen kreeg dat hij de duivel zelf was
Maarja, is het daarom niet dat zielige gevallen van nu hun best doen om duivels over te komen zodad ze gebanned kunnen worden, omdat alle groten gebanned zijn ????
Maarja, je zei dat ie waarschijnlijk niet eens meer zal reageren dus waarom ga ik eigenlijk weer opnieuw door ????
(misschien heet het daarom obsessief gedrag)
Toch bedankt dat je het mooi vond
PS: maar hij zei dat ie met een reply bezig was... dus mij benieuwe.......