Citaat:
Originally posted by Nightwolf
let wel, alleen in de gevallen zoals in de beginpost staan, vind ik. niet gewoon voor iedereen zoals BoP zegt
|
Ehm...zoals ik al zei, vind ik wel dat het medisch verantwoord moet zijn en niet dat iedereen zomaar euthanasie kan plegen.
Tis bijvoorbeeld niet voor dat 16-jarige meisje bedoeld dat al geruime tijd ruzie thuis kent, daardoor door haar ouders verwaarloosd wordt en het liefst zelfmoord wil plegen omdat die ruzies haar teveel werden.
Of voor die 34-jarige man die ontslagen is bij zijn oude werkgever vanwege de slecht draaiende economie, daarom werk moest vinden, maar een baan die hem eigenlijk niet zo bevalt nam bij gebrek aan beter geschikt werk voor hem, en dat hij daarnaast op zijn werk onderdrukt word door zijn baas en overladen met werk wordt wat hij eigenlijk niet aankan, daardoor overspannen raakt, verder thuis op weinig steun kan rekenen, daardoor zwaar depressief word en dan ook besluit er een einde aan te maken.
Dit zijn dus gewoon 2 voorbeelden en deze voorbeelden zijn (voor zover ik weet) niet berust op waar gebeurde verhalen. Om een lang verhaal kort te maken, komt het er dus op neer dat niet iedereen met zelfmoordneigingen in dit geval zelfmoord te plegen met behulp van euthanasie