Onderwerp: Overhoop
Enkele bericht bekijken
Oud 6 October 2003, 13:10   #9
Xessex
Guest

Standaard

Little Angel....

Allereerst zou ik willen zeggen dat het helemaal niet erg is om dingen voor jezelf te houden. Kijk ik weet uit ervaring dat een heleboel mensen inclusief vrienden vaak toch niks kunnen met de dingen waarmee jij zit. Ze voelen het niet aan of kunnen het simpelweg niet begrijpen. Daarmee wil ik niet zeggen dat vrienden geen rol kunnen spelen. Integendeel ze kunnen wel van grote betekenis zijn maar dan moeten ze dat wel een beetje aanvoelen. In tijden dat je ergens mee zit is het juist goed om gewoon met een vriend/vriendin wat gezelligs te gaan doen. Een beetje leuke afleiding kan in zijn geheel niet kwaad. Ga je het leven ook gelijk wat positiever belichten.

Maar zoals ik al zei is het echt niet erg wel dingen voor jezelf te behouden. De kunst is echter dit niet weg te gaan stoppen en te vedringen want dan heb je inderdaad geen controle meer. En vroeg of laat steekt het weer de kop op. Het is het beste er proberen direct mee af te rekenen. Laat het hele gedoe gewoon een tijdje wel actief in je kop rondwaren en ga antwoorden zoeken. Der komt vast en zeker een keer een verhelderend moment waardoor je ineens qua stemming omslaat. Dat kan wel even duren maar als je het wegstopt en er niet aan werkt dan kom je daar sowieso niet snel.

Waar het bij jou en je vriend in het verleden is misgegaan..ik bedoel waarom je er nu zelf nog mee zit is het feit dat hij teveel van je leven heeft ingenomen. Dat is toch iets wat in deze haastige tijden veel te veel gebeurt. Mensen zijn tegenwoordig veel sneller verveeld dan jaren geleden. En feit blijft dat de verreweg de meeste relaties toch eindigen in plaats van dat ze jaren doorlopen of voor eeuwig zijn. Maar als men elkaar dan vindt of denkt gevonden te hebben dan gaat men veel te veel met elkaar optrekken. Tja dan gaat het vroeg of laat vanzelf mis. Kijk dat je er dan misschien sneller achterkomt dat hij niet de ware was is op zich niet verkeerd. Beter snel dan te laat. Maar als je in dat gevaal teveel hebt opgegeven voor hem/haar dan beland je wel in een diepe put. Ik denk dat jij Little Angel dat ook hebt meegmaakt. Je deed niet veel thuis kwam een leuk iemand tegen en vervolgens nam die de meeste van je vrije tijd in beslag. Dan ga je hem al snel zien als degene die het leven leuk maakt. Totdat hij dat niet blijkt te zijn en je niks meer over hebt van je eigen leven.

Maarja laat het even allemaal bezinken...denk er zeker een tijdje over na en trek er lering uit. En probeer in de tussentijd weer iets voor jezelf op te bouwen... ga eens wat meer uit..pak regelmatig een bioscoopje met vriendinnen... en dan reduceer je vanzelf het aantal traanmomenten. Niet omdat ze ongewenst zijn, maar omdat je er overheen geraakt...echt overheen.