Citaat:
Originally posted by yor
oke een wat makkelijker topicje
wie is de grootste in muziekhistorie in jou ogen, en waarom?
1 the beatles
2 the rolling stones
3 queen
ik weet het er zijn nog vele andere grote bands, maar ikd enk dat iedereen het er wel over eens is dat deze drie heel veel hebben betekent voor de hedendaagse muziek
|
The Beatles zijn absoluut groter
Hun waren er nou eenmaal eerder
Ik snap alleen niet waarom je Queen erbij heb gedaan, omdat die simpelweg een decennia later kwamen
Maar toch is de stem van Freddie Mercury absoluut superieur an die van John, Paul, George, Ringo, Mick en de rest van de stones die ooit hebben gezongen.
Ook is Brian May een veel betere gitarist dan de John, George, Keith en de rest van de stones die allemaal gitaar speelden
Maar over de Stones heb ik niet veel positiefs te melden
Want hun hebben door die jaren heen alleen maar The Beatles nageäapt
Ook zijn de Stones in het begin alleen maar groter geworden, omdat hun zogenaamd ruiger waren.
Maar dat is complete bullshit, want het is algemeen bekend dat die begin-periode van The Beatles ruiger is geweest dan de Stones ooit kunnen dromen, en dat ze met behuilp van hun manager ze zich hebben verkocht, door in nette pakken op podium te komen, terwijl ze toen eigenlijk echte rockers waren in een tijd dat dat toen eigenlijk ondenkbaar was.
Ook als je alle platen van die 3 bands beluistert zul je een echte groei bij Queen en The Beatles kunnen horen
En The Rolling Stones hebben eigenlijk hun sound nooit echt veranderd (behalve dan toen ze echt hun eigen nummers gingen schrijven)
Natuurlijk hadden de Beatles hun George Martin als 5de persoon die zeker zijn stempel ook op hun muziek heb gedrukt, maar toch waren ze erg experimenteel bezig
Queen een decennia waren op hun beurt ook weer experimenteel en hadden duidelijk ingewikkelder dingetjes dan The Beatles.
Ook waren ze, net als Rage Against The Machine, tot ongeveer eind jaren 70 trots dat al hun geluiden niet uit synthesizers voortkwamen.
Hoe langer ik naar The Beatles en Queen luister des te beter ik ze vind, (al heeft Queen wel wat meer rotnummers dan The Beatles)
Maar The Stones ????? niet dat ik spijt heb van het kopen van al hun platen, maar toch..... echt beter ben ik het niet gan vinden door de tijd heen.
En dan heb je nog John Lennon
Hij was meer met alleen muziek bezig
En dat heeft hem naar mijn idee zijn leven gekost
Daarmee heeft hij meer mijn respect (ookal heeft hij er geen fok aan) an Freddie of de rest van de bandleden van de 3 genoemde bands
Maar The Beatles hebben wat betekent voor The Stones en Queen, andersom kan dit gewoon niet gezegd worden.
Queen was er nou eenmaal later bij
En The STones.... ach die aapten alleen de Beatles na, en at weet je alleen als je echt ALLE nummers (tot 1970, want toen hielden de Beatles er als groep mee op) van the beatles en stones in chronologische volgorde beluistert